W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Nowe MINI Countryman zaskoczy cię praktycznością
Pod względem rozmiarów nowe MINI Countryman, mimo że urosło, wciąż pozostaje wygodnym kompaktowym autem. Przy długości 4433 mm, szerokości 1843 mm i wysokości 1656 mm bardzo dobrze sprawdzi się nie tylko w codziennym użytkowaniu, lecz także jako kompan podczas dalszych podróży. Aby zapewnić jeszcze większą wygodę pasażerom, projektanci zwiększyli rozstaw osi do 2692 mm. Nachylenia oparć trzech tylnych siedzeń można indywidualnie regulować w sześciu pozycjach w zakresie 12 stopni. W zakresie do 130 mm można również regulować pozycję tylnego rzędu siedzeń, dając wybór, czy chcemy mieć więcej miejsca na nogi dla pasażerów, czy na bagaż. Pojemność bagażnika wynosi od 450 l do 1450 l po złożeniu tylnej kanapy. To bardzo wszechstronny i praktyczny model. Ma też bardzo szeroką ofertę silnikową. Dostępne są klasyczne benzynowe jednostki, silnik Diesla, a także dwie wersje elektryczne. Wszystkie dostępne są teraz w bardzo atrakcyjnej ofercie. Nowym MINI Countryman z silnikiem spalinowym można jeździć już od 1494 zł brutto miesięcznie.
Nie mogło zabraknąć wersji JCW. Ma aż 300 KM
MINI zawsze podkreśla, że w każdym modelu tej marki chodzi o radość z jazdy i wręcz gokartowe doznania za kierownicą. Nie inaczej jest w największym modelu w rodzinie, czego najlepszym przykładem jest topowa wersja John Cooper Works. Dzięki czterocylindrowemu silnikowi o pojemności 2,0 l i mocy 300 KM nowe MINI John Cooper Works Countryman zapewnia te niepowtarzalne wrażenia z jazdy, z których marka słynie. A dzięki ulepszonej aerodynamice i tak dużej mocy nowe MINI Countryman JCW przyspiesza od zera do 100 km na godz. w zaledwie 5,4 sekundy. Standardowy napęd na wszystkie koła precyzyjnie i niezawodnie rozdziela moc w każdej sytuacji na drodze. Wysokowydajny układ hamulcowy z zaciskami hamulcowymi w kolorze Chili Red gwarantuje mocne i precyzyjne hamowanie. Na co dzień MINI Countryman JCW jest uniwersalnym i wygodnym samochodem, ale na mocniejsze wciśnięcie gazu reaguje niczym wyczynowe auto. Sportowy charakter wersji JCW podkreśla groźny wygląd i cała masa detali w kabinie.
A może elektryk? Wersja Countryman E ma kilka asów rękawie
Wersja JCW to najmocniejsza spalinowa propozycja w gamie. Nowe MINI Countryman dostępne jest także jako stuprocentowy elektryk. To może być łakomy kąsek dla każdego, kto ma gdzie regularnie ładować samochód. Zwłaszcza, że auto łapie się na rządowy program dopłat "NaszEauto", co sprawia, że nowoczesnym elektrycznym MINI można jeździć już od... 1109 zł brutto miesięcznie. Silnik elektryczny MINI Countryman E o mocy 204 KM osiąga moment obrotowy 250 Nm. W rezultacie przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w 8,6 s i rozwija prędkość do 170 km na godz. Dzięki liniowemu przyspieszaniu silnika w pełni elektryczne MINI Countryman jest wyjątkowo zwinne i dostarcza typowej dla marki gokartowej frajdy z jazdy. Wyposażony jest w akumulator o pojemności 66,45 kWh. Dzięki szybkiemu ładowaniu prądem stałym z mocą do 130 kW do jego naładowania od 10 do 80 procent wystarczy 29 minut. W cyklu testowym WLTP model ma zasięg nawet do 462 km. A jeśli szukacie czegoś mocniejszego... W ofercie znajduje się elektryczne MINI Countryman SE ALL4. Ma napęd 4x4, aż 313 KM mocy i przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w zaledwie 5,6 s. W tak mocnej wersji elektryczne MINI również może się pochwalić zasięgiem, który wynosi ponad 400 km.