Ma on masywniejszą, chromowaną atrapę chłodnicy, światła zachodzące jeszcze bardziej w głąb maski oraz plastikowe, charakterystyczne dla SUV’ów wykończenia nadkoli i progów wzdłuż całej, karoserii. Nowa wersja Mini powinna być przestronniejsza od znanych dotychczas modeli. Wszystko to za sprawą sporej, ponad czterometrowej długości nadwozia. Ciekawostką w przypadku auta studyjnego jest koncepcja konstruktorów w kwestii otwierania drzwi auta. Ze strony pasażera do dyspozycji mamy dwoje standardowych drzwi, podczas gdy ze strony kierowcy za przednimi, konwencjonalnymi drzwiami znajdziemy tylne otwierane „pod wiatr”, niczymMaździe RX8. Praktyczne? Z pewnością! Czy znajdziemy to w modelu produkcyjnym? Oby!We wnętrzu Mini Crossovera znajdziemy miejsca dla czterech osób. Tylna kanapa ma możliwość przesuwania w zakresie 130mm co pozwala lepiej zagospodarować wnętrze samochodu. Ciekawie prezentuje się deska rozdzielcza samochodu. Na jej środku znajdziemy multifunkcyjny panel odpowiadający za wszystkie podstawowe funkcje m.in. nawigacji satelitarnej. W swoim crossoverze MINI nie zaprezentowało żadnych ciekawostek czy też nowości technicznych jeżeli chodzi o źródło napędu samochodu. Możemy się tylko domyślać, że źródłem napędu będą tutaj znane nam z obecnych modeli silniki benzynowe oraz diesla.źródło: Mini
MINI Crossover - nowy pomysł na Mini dla fanów Off-roadu
Jego pojawienie się w salonach zapowiadane jest na drugą część 2010 roku. Od znanych już wersji dwudrzwiowego Mini oraz "Clubmana” samochód odróżnia kilka charakterystycznych elementów.