MINI One D będzie drugą wersją w ofercie z silnikiem wysokoprężnym. Podobnie jak w wersji Cooper D zostanie wykorzystany czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 1,6 litra z systemem wtrysku paliwa common rail i turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek, pochodzący z koncernu PSA.
W nowym MINI One D turbodiesel będzie miał moc 66 kW (90 KM) przy 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 1750 obr./min. Współpracujący z sześciostopniowa przekładnią manualną. Nowość będzie miała system rekuperacji energii z układu hamulcowego, funkcję stop-start z informacją o momencie optymalnej zmiany przełożenia.
Według materiałów prasowych nowy model będzie osiągał prędkość maksymalną 182 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 11,5 sekundy. Jego średnie zużycie paliwa według producenta wynosi 3,9 l/100 km, a emisja CO2wynosi 102 g/km.
MINI One D standardowo będzie wyposażony w elektryczne wspomaganie kierownicy EPS, którego silnik aktywowany będzie jedynie w niezbędnych momentach.