Przed chwilą agencje podały kalendarz Mistrzostw Świata na przyszły rok, zatwierdzony przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA. Znalazło się w nim piętnaście imprez, z których czternaście będzie rundami WRC, a Rajd Australii - wyłącznie eliminacją PCWRC.

RAJDY 2008

Kalendarz Mistrzostw Świata 2008

24 - 27 stycznia: Rajd Monte Carli (Rallye Automobile Monte-Carlo);8 - 10.lutego: Rajd Szwecji (Uddeholm Swedish Rally - PCWRC);28 lutego - 2 marca: Rajd Meksyku (Rally Mexico);27 - 30 marca: Rajd Argentyny (Rally Argentina - PCWRC);24 -2 7 kwietnia: Rajd Jordanii (Jordan Rally - JRC);16 - 18 maja: Rajd Włoch (Rallye d'Italia-Sardegna - JRC);29 maja - 1 czerwca: Rajd Grecji (BP Ultimate Acropolis Rally - PCWRC);13 - 15 czerwca: Rajd Turcji (Rally of Turkey - JRC);31 lipca -3 sierpnia: Rajd Finlandii (Neste Oil Rally Finland - JRC);15 - 17 sierpnia: Rajd Niemiec (ADAC Rallye Deutschland - JRC);28 - 31sierpnia: Rajd Nowej Zelandii (Rally of New Zealand - PCWRC);2 - 5 października: Rajd Hiszpanii (Rallye de España - JRC);10 - 12 października: Rajd Francji (Rallye de France - Tour de Corse);24 - 26 października: Rajd Japonii ( Rally Japan - PCWRC);28 - 30 listopada: Rajd Wielkiej Brytanii (Wales Rally GB - PCWRC).

Zgodnie z przewidywaniami, zaakceptowano wszystkie propozycje zgłoszone dzień wcześniej przez Komisję WRC. Od sezonu 2009 podczas poszczególnych etapów obowiązywać będzie kolejność zgodna z klasyfikacją (na pierwszym etapie - Mistrzostw Świata, w każdym kolejnym - rajdu). Dopuszczona zostanie mieszana nawierzchnia odcinków specjalnych, których długość może zostać wydłużona do czterystu kilometrów. Samochody WRC startować będą do końca 2009 roku. Rok 2010 będzie przejściowym - obowiązywać ma zmniejszenie mocy, restrykcje aerodynamiczne i zwiększenie limitu ciężaru. Od 2011 roku rozpocznie się ściganie modelami Super 2000 Plus (obecne S2000 z turbosprężarką).

RAJDY 2009

Oto propozycje kalendarza Mistrzostw Świata na rok 2009, zgłoszone przez Komisję WRC. Sprawa będzie rozpatrywana przez Światową Radę FIA w grudniu;

6-8 lutego: Rajd Norwegii (Rally Norway);6-8 marca: Rajd Meksyku (Rally Mexico);10-12 kwietnia: Rajd Argentyny (Rally Argentina);24-26 kwietnia: Rajd Portugalii (Rally de Portugal);8-10 maja: Rajd Włoch (Rallye d'Italia-Sardegna);29-31 maja: Rajd Grencji (Acropolis Rally);19-21 czerwca: Rajd Polski;31 lipca - 2 sierpnia: Rajd Finlandii (Neste Oil Rally Finland);21-23 sierpnia: Rajd Cypru (Cyprus Rally);11-13 września: Rajd Australii (Rally Australia);2-4 października: Rajd Francji (Rallye de France);16-18 października: Rajd Irlandii (Rally Irland).

Imprez jest dwanaście i obowiązywałaby w kilku przypadkach rotacja organizatorów (zawody MŚ co dwa lata).

FORMUŁA 1

Kalendarz Mistrzostw Świata 2008

16 marca: Grand Prix Australii:23 marca: Grand PrixMalezji:6 kwietnia: Grand Prix Bahrajnu:27 kwietnia: Grand Prix Hiszpanii:11 maja: Grand Prix Turcji:25 maja: Grand Prix Monako:8 czerwca: Grand Prix Kanady:22 czerwca: Grand Prix Francji:6 kipca: Grand Prix Wielkiej Brytanii:20 lipca: Grand Prix Niemiec:3 sierpnia: Grand Prix Węgier:24 sierpnia: Grand Prix Europy:7 września: Grand Prix Belgii:14 września: Grand Prix Włoch:28 września: Grand Prix Singapuru:12 października: Grand Prix Japonii:19 października: Grand Prix Chin:2 listopada: Grand Prix Brazylii.

Jak podaje F1, w Paryżu ratyfikowano plan zamrożenia prac nad rozwojem silników. W ubiegłym tygodniu o zmiany w przepisach dotyczących silników wnioskowali przedstawiciele producentów (GPMA), których propozycje zostały kategorycznie odrzucone przez Maxa Mosleya. Producenci wnioskowali o stworzenie 675- konnych jednostek napędowych ze specjalna opcją chwilowego doładowania mocą pochodzącą z energii odnawialnej.

W oświadczeniu FIA można przeczytać: „Zostanie wprowadzone zupełne zamrożenie prac rozwojowych nad silnikami na okres 10 lat, zaczynając od sezonu 2008. Zmiany będą mogły zostać dokonane po pięciu latach, ale tylko przy jednomyślnej zgodzie wszystkich udziałowców i jednoczesnym poinformowaniu o tym dwa lata wcześniej. Zupełne zamrożenie prac oznacza, że nie będzie wyjątków nad rozwojem niektórych części silnika, tak jak to jest w aktualnym regulaminie.”

W przyszłym roku zespół Spyker zmieni nazwę na Foce India. Grand Prix Singapuru rozegrane zostanie przy sztucznym oświetleniu. Zespół Ferrari dostarczy silniki dla dwóch innych zespołów w sezonie 2008 oraz 2009.

McLaren będzie musiał w grudniu wpłacić na konto FIA sumę przekraczającą 50 milionów dolarów (prawie 50 mln wyniósł dochód teamu z transmisji telewizyjnych). Pieniądze posłużą do stworzenia Funduszu Rozwoju FIA (z udziałem przedstawicieli Mercedesa i Ferrari), który będzie pomagał w promowaniu rozwoju bezpieczniejszego sportu motorowego na całym świecie.