Logo
WiadomościAktualnościMistrzostwo za 5 sekund

Mistrzostwo za 5 sekund

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Do tytułu pretendowali oczywiście Janusz Kulig, Leszek Kuzaj i Krzy-sztof Hołowczyc. Przewaga Kuliga była na tyle nieznaczna, że zwycięstwo pozostałych kierowców gwarantowało im tytuł bez względu na miejsce zajęte przez Janusza.

Mistrzostwo za 5 sekund
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Mistrzostwo za 5 sekund

Z drugiej strony żaden kierowca spoza tej trójki nie miał szansy na zajęcie miejsca na podium, dlatego zapowiadała się ostra walka do samego końca - czołowi kierowcy nie mieli nic do stracenia.Walkę o mistrzostwo przyćmiły niestety tragiczne wypadki na trasie rajdu. Najpierw na OS 6 Nubira wjechała w nieprawidłowo stojących kibiców (cztery osoby w szpitalu). Większa tragedia odbyła się na odcinku 10. - Lanos Andrzeja Spławy-Neymana na zakręcie opuścił drogę i uderzył w drzewo. Pilot z ciężkimi urazami głowy (źle zapięty kask) niestety zmarł.Od początku rajdu atakuje ostro Krzysztof Hołowczyc - wygrywa dwa pierwsze odcinki i zostaje liderem. Na 3. OS szansę traci Leszek Kuzaj - przebita opona pozwala mu liczyć już tylko na błędy rywali. Potem na przemian odcinki wygrywają Kulig i Hołowczyc, pierwszy dzień kończy się niemal remisem ze wskazaniem na kierowcę z Olsztyna (prowadził z prze-wagą 1,8 s!). Drugi dzień to już krótkie, pozornie mniej istotne próby. Jednak, jak się okazuje, to na nich rozstrzygnęła się walka o tytuł - na pierwszym przejeździe lotniska Bemowo Hołowczyc jedzie ładnie, ale traci aż 13,4 s, co ostatecznie decyduje o wyniku - Kulig wygrywa ostatni rajd sezonu przewagą 5,1 s! Trochę smutne, że o wynikach mistrzostw Polski rozstrzygnęły tego typu próby. Nieco szybszy w tym rajdzie Hołowczyc (zdobył dodatkowy punkt za wygrane odcinki specjalne) musiał zadowolić się drugim miejscem.Mniej pasjonująca walka odbyła się w grupie N. Już wcześniej tytuł zapewnił sobie Sebastian Frycz i nie pojawił się w Warszawie. Drugie w tym sezonie (zasłużone) zwycięstwo odniósł Marcin Turski. Jednak druga pozycja Pawła Dydko pozwoliła mu zachować miejsce na podium (Turski pozostał na czwartym miejscu). Mimo problemów technicznych na początku rajdu pierwsze w tym roku punkty (za czwarte, niezbyt satysfakcjonujące tego zawodnika miejsce) zdobył Robert Herba.Puchar Lanosa zdobył już przed rajdem Andrzej Spława-Neyman (dlatego w War-szawie nie zgłosił się w pucharze, a w klasie A-6). Tu triumfował Jacek Sikora przed Dariuszem Solarskim. Wśród rajdowych Sei-cento najlepszy okazał się Robert Romuzga, czym (po czterech zwycięstwach) przypieczętował tytuł Mistrza Polski w pucharze.Rajd Warszawski nie zdobył zbyt pochlebnych opinii zawodników - sobotni dzień określany był jako wyścigowy (bardzo szybkie, mało techniczne proste), drugi zaś jako KJS (czyli próby między pachołkami spotykane na imprezach dla amatorów).28 Rajd Warszawski: 1. Janusz Kulig/Jarosław Baran (Ford Focus WRC) 1.24.15,7; 2. Krzysztof Hołowczyc/Łukasz Kurzeja (Peugeot 206 WRC) + 5,1; 3. Leszek Kuzaj/Andrzej Górski (Toyota Corolla WRC) + 25,8; 4. Tomasz Kuchar/Maciej Szczepaniak (Toyota Corolla WRC) + 1.17,8; 5. Marcin Turski/Dariusz Burkat (Mitsubishi Lancer Evo VI) + 5.31,3 (1. miejsce w grupie N); 6. Paweł Dytko/Tomasz Dytko (Mitsubishi Lancer Evo VI) +5.41,7; 7. Tomasz Czopik/Łukasz Wroński (Mitsubishi Lancer Evo VI) +6.27,7; 8. Robert Herba/Jacek Rathe (Mitsubishi Lancer Evo VI) + 7.04,6; 9. Michał Bębenek/Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo VI) +7.33,5; 10. Damian Gielata/Maciej Baran (Mitsubishi Lancer Evo VI) + 8.31,1.Klasyfikacja generalna rajdowych samochodowych mistrzostw Polski: 1. Janusz Kulig 107, 2. Krzy-sztof Hołowczyc 99, 3. Leszek Kuzaj 95, 4. Tomasz Kuchar 63, 5. Sebastian Frycz 55,6. Michał Bębenek 46, 7. Paweł Dytko 46, 8. Łukasz Sztuka 34, 9. Marcin Turski 33, 10. Tomasz Czopik 14.Klasyfikacja rajdowych samochodowych mistrzostw Polski grupy N: 1. Sebastian Frycz 52, 2. Michał Bębenek 40, 3. Paweł Dytko 37, 4. Marcin Turski 33, 5. Tomasz Czopik 9, Michał Uliarczyk 8.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: