Rozpoczęła się piąta edycja plebiscytu tygodnika "Auto Świat" - "Złota Kierownica 2013". Dzisiaj prezentujemy kategorię samochodów klasy średniej. Każdy z nich ma swoje wady i zalety, które mogą ułatwić właściwy wybór podczas głosowania.

O zaszczytne miano "Złotej kierownicy" walczy w tym roku 49 modeli aut w 6 kategoriach.

Na Wasze głosy czekamy w dniach 26 sierpnia – 6 września 2013. Czytelnicy tygodnika Auto Świat, wysyłając SMS-y z kodami aut, lub głosując online za pomocą formularza zdecydują, które z nich zajmie 1. miejsce w swojej kategorii i w efekcie zdobędzie "Złotą kierownicę".

Jak co roku, dla Czytelników biorących udział w plebiscycie przewidzieliśmy atrakcyjne nagrody. Wystarczy tylko 1 SMS i odrobina szczęścia, a duży, rodzinny Fiat 500L Trekking może być Twój! Na szczęśliwców czeka także sprzęt marki JVC.

Głosując online, masz szansę na zdobycie jednego jednej z 5 sportowych kamer JVC.

Wszystko o plebiscycie "Złota kierownica 2013"

AUDi A3 LIMOUSINE

Foto: Auto Świat
Złota Kierownica 2013 - kandydaci - klasa średnia

Stworzone w odpowiedzi na wymagania klientów na dalekich rynkach, lecz atrakcyjne także dla europejskiego kierowcy. 4,46-metrowe nadwozie, 425-litrowy bagażnik oraz dynamiczne napędy (125-300 KM, także z quattro) czynią z niego alternatywę nawet dla większego A4. Ceny zaczynają się od 99,7 tys. zł.

BMW 3 GT

Foto: Auto Świat
Złota Kierownica 2013 - kandydaci - klasa średnia

Choć koncepcja serii 3 GT budzi kontrowersje, jest to nic innego, jak najbardziej komfortowa odmiana tego modelu. Dzięki wyżej umieszczonemu fotelowi łatwiej się wsiada, powiększony rozstaw osi sprawia, że z tyłu mamy więcej miejsca, a klapa bagażnika zawsze otwiera się elektrycznie. Silniki rozwijają moc od 143 do 306 KM. Ceny zaczynają się od 150,9 tys. zł.

INFINITI Q50

Foto: Auto Świat
Złota Kierownica 2013 - kandydaci - klasa średnia

Sam mistrz Sebastian Vettel miał doradzać inżynierom Infiniti przy dostrojeniu zawieszenia nowej sportowej limuzyny. Ponadto Q50 wyróżnia się bardzo bogatym wyposażeniem (m.in. w pełni dotykowe sterowanie ustawieniami auta) i atrakcyjną ceną (od 144 tys. zł). Do wyboru dwa napędy: 170-konny diesel (konstrukcji Mercedesa) lub 364-konna hybryda.

LEXUS IS

Foto: Auto Świat
Złota Kierownica 2013 - kandydaci - klasa średnia

Najbardziej agresywnie wystylizowana limuzyna w klasie średniej ma tylko jeden cel: odebrać jak najwięcej klientów BMW. Choć o stylistyce krążą różne opinie, to ceną Lexus zjednuje sobie kupujących: 207-konną „V6-kę” można mieć już za 134,9 tys. zł, a hybrydę rozwijającą moc 223 KM – za 157,9 tys. zł. Do szczęścia brakuje tylko diesla.

MAZDA 6

Foto: Auto Świat
Złota Kierownica 2013 - kandydaci - klasa średnia

Niby należy do klasy średniej, ale jest ponadprzeciętnie duża (4,87 m długości) i nieszablonowo zaprojektowana. Do wyboru są trzy silniki benzynowe (145, 165 i 192 KM) oraz dwa diesle (150 lub 175 KM). Wszystkie wyposażono w technikę Skyactiv i bezpośredni wtrysk paliwa. Limuzyna i kombi sprzedawane są w tej samej cenie: od 88,7 tys. zł.

MERCEDES CLA

Foto: Auto Świat
Złota Kierownica 2013 - kandydaci - klasa średnia

Jeden z bardziej kontrowersyjnych Mercedesów. Łamie konwencje nie tylko stylistyką, lecz także charakterystyką jazdy. Twardo zestrojona, pierwsza w historii limuzyna z gwiazdą i napędem na przednią oś ma sobie zaskarbić serca tych, którzy kupno Mercedesa odkładali na starość. Niebagatelna cena: 122-konne 1.6 turbo kosztuje aż 118,9 tys. zł!

SKODA OCTAVIA

Foto: Auto Świat
Złota Kierownica 2013 - kandydaci - klasa średnia

Poprawna „czeszka” dzięki zastosowaniu platformy MQB uwolniła się od „golfowego” rozstawu osi i teraz może konkurować nawet z Toyotą Avensis. Obszerny kufer (590 l), wygodna kabina i duża paleta jednostek napędowych sprawiają, że auto już niebawem powinno powrócić do czołówki rankingów sprzedaży. Ceny nadal atrakcyjne: od 59,5 tys. zł.

TOYOTA COROLLA

Foto: Auto Świat
Złota Kierownica 2013 - kandydaci - klasa średnia

Kompaktowe limuzyny przeżywają właśnie renesans – nic dziwnego, że Toyota zdecydowała się gruntownie odświeżyć Corollę. Z technicznego punktu widzenia jest to Auris z kufrem, zatem i rozwiązania ma te same. W palecie jednostek napędowych zabraknie tylko wersji hybrydowej.