Mitsubishi Galant na rok modelowy 2009 otrzymał przestylizowany przód. Facelifting dotknął maski silnika, zderzaka z atrapą chłodnicy i przednich lamp, z tyłu nowa jest pokrywa bagażnika ze zintegrowanym trzecim światłem stopu, zderzak i lampy. We wnętrzu pojawiły się lepsze materiały.

W ofercie znajdziemy teraz cztery wersje różniące się między innymi jednostkami napędowymi i oferowanymi osiągami. Odmiany ES i Sport Edition wyposażono w 4-cylindrowe jednostki, a wersje Sport i Ralliart dysponują silnikami 6-cylindrowymi o tej samej pojemności, ale różnej mocy. Standardem dla wszystkich jednostek napędowych jest automatyczna przekładnia Sportronic, która w połączeniu z 4-cylindrowymi silnikami dysponuje czteroma biegami, dla 6-cylindrowych wersji przekładnia jest 5-biegowa.

Benzynowa 4-cylindrowa jednostka dla wersji ES i Sport Edition ma pojemność 2,4 l, z której udało się uzyskać 118 kW (160 KM). Wersja Sport otrzymała silnik 3,8 V6 o mocy 169 kW (230 KM). Najmocniejsza odmiana Mitsubishi Galant Ralliart dysponuje tym samym silnikiem jednak podrasowanym do 190 kW (258 KM) przy 5700 obr./min i 350 Nm przy 4500 obr./min. Najmocniejszy Galant przyśpiesza od 0-60 mph (0-96 km/h) w 6,0 s.

Dla wszystkich wersji przygotowano bogatą ofertę wyposażenia seryjnego i opcjonalnego. Wersje Sport Edition i Sport w standardzie oferują m. in. automatyczną klimatyzację, fotel kierowcy regulowany w ośmiu kierunkach, alarm, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka wsteczne, mocny zestaw audio i 17-calowe koła. Ralliart dodatkowo otrzymał nawigację czy odtwarzacz DVD.

Sprzedaż zmodernizowanego Mitsubishi Galant rozpocznie się w USA pod koniec lutego.