Pod uwagę brano emisję spalin, zużycie paliwa, jak i zastosowanie zaawansowanej technologii napędu elektrycznego (poza elementami budowy silnika), które to czynniki miały na celu podniesienie odpowiedzialności za środowisko, jaką przyjmuje na siebie pojazd.
i-MIEV pojawi się na rynku japońskim latem już tego roku. - i-MiEV oferuje inteligentne połączenie wydajności z niewielkimi rozmiarami, plus przestronne wnętrze dla czterech dorosłych osób a także rozsądny zasięg do 100 mil na zaawansowanym technologicznie akumulatorze litowo-jonowym. Zespół akumulatora litowo-jonowego składa się z 22 modułów, z których każdy składa się z czterech komórek, które mogę być montowane pionowo lub poprzecznie pod podłogą.
Co ważne akumulator można naładować w 80 proc w zaledwie pół godziny.
Wspólnie z Mitsubishi i-MiEV o tytuł finalisty ubiegają się modele FCX Clarity firmy Honda oraz iQ firmy Toyota.