Pokonanie 20-kilometrowej trasy Pikes Peak składającej się ze 156 zakrętów już jest sukcesem. Jeśli sukces ten przypieczętuje jeszcze puchar za miejsce na podium, to można mówić o wyjątkowym osiągnięciu.
Tego wyczynu dokonał zespół Mitsubishi Motors North America. Hiroshi Masuoka, fabryczny kierowca testowy Mitsubishi i dwukrotny triumfator rajdu Dakar, wywalczył 2. miejsce w klasie pojazdów elektrycznych za kierownicą modeli i-MiEV Evolution. Japończyk osiągnął czas 10:30.850 minut i w klasyfikacji generalnej znalazł się na 8. miejscu wśród 170 zgłoszonych aut.
Samochód posiada charakterystyczne nadwozie z włókien węglowych, podwozie oparte na ramie rurowej, zaawansowany układ kontroli wszystkich kół (AWC) oraz unikalną konfigurację układu napędowego z trzema silnikami.
Mitsubishi i-MiEV Evolution wykorzystuje również szereg kluczowych komponentów pochodzących bezpośrednio z elektrycznego modelu produkcyjnego Mitsubishi i-MiEV (2012). Są to m.in. elektryczne jednostki napędowe, akumulatory litowo-jonowe oraz główna jednostka sterująca.
Droga na podium nie była jednak łatwa, bowiem podczas pierwszego przejazdu treningowego Masuoka znalazł się poza drogą. Auto zostało unieruchomione na dwa dni i wróciło do walki bezpośrednio na zawody.
Drugim pojazdem marki Mitsubishi w wyścigu była produkcyjna wersja Mitsubishi i-MiEV (2012), którą poprowadziła Beccy Gordon - zawodowy, terenowy kierowca wyścigowy SCORE International. Z czasem 15 minut i 10,557 sekundy zajęła ona w klasyfikacji pojazdów elektrycznych szóste miejsce.
Mitsubishi i-MiEV 2012 (z dodatkowym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa oraz zmodyfikowanym przednim i tylnym zderzakiem) było jedynym dopuszczonym do ruchu, całkowicie elektrycznym pojazdem seryjnym, które w tym roku zgłoszono do udziału w zawodach w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym.