Fabryka została uroczyście otwarta 27 czerwca 1968 roku przez Julianę, królową Holandii. Gdy w 1991 roku Królestwo Holandii, Mitsubishi Motors Corporation oraz Volvo Car Corporation połączyły swe siły, powstała spółka joint venture „NedCar” (pełna nazwa: „Netherlands Car B.V.”). Celem jej działania było sprostanie rosnącym potrzebom firmy DAF - holenderskiego producenta samochodów. W lutym 1999 roku władze holenderskie przekazały swe udziały partnerom w stosunku 50 / 50.

NedCar, które od 30 marca 2001 kontrolowane jest w 100% przez Mitsubishi Motors, wyprodukowało dotychczas łącznie 4 560 000 samochodów (Daf, Volvo, Smart i Mitsubishi), z czego 950 000 aut marki Mitsubishi (modele Carisma, Space Star i Colt).

Wysoki udział

Na powierzchni 927 000 m² (powierzchnia zadaszona 322 000 m²), przy użyciu wysoko zautomatyzowanych narzędzi produkcyjnych (ponad 600 robotów przemysłowych), NedCar wyprodukowało 62 000 samochodów w 2007 roku. Przez 40 lat działalności dowiodło swojej jakości, rzetelności i efektywności produkcji. Jako jedyny producent samochodów w Holandii, NedCar ma wydatny wkład w rozwój ekonomiczny Limburga oraz sąsiadujących prowincji w Niemczech i Belgii. Stworzyło 10 000 miejsc pracy w fabryce oraz zakładach współpracujących.

Colt + Outlander + 4007 + C-Crosser

Reprezentujący segment B Mitsubishi Colt jest najważniejszym produktem, który powstaje tu od 2004 roku (283 000 sztuk sprzedanych dotychczas). Tego lata NedCar planuje przeniesienie produkcji Mitsubishi Outlandera z Japonii. Produkcja Peugeota 4007 i Citroena C-Crossera, należących do koncernu PSA, rozpocznie się w przyszłym roku.

Fabryka NedCar rozpoczęła kampanię rekrutacyjną, która powinna zwiększyć zatrudnienie z 1 600 do ponad 2 000 osób. W ramach tej akcji zorganizowano loterię dzięki której Ci, którzy wysłali życzenia rocznicowe mogą wygrać jedyny w swoim rodzaju egzemplarz Mitsubishi Colt w narodowym, pomarańczowym kolorze. Świadectwem popularności NedCar w regionie jest 12 000 kartek z życzeniami, które dotarły do fabryki.

Decyzja dokonania wyżej wymienionych zmian została podjęta w celu zmniejszenia wielkości produkcji w fabryce w Mizushima, co pozwoli sprostać zapotrzebowaniu rynku europejskiego na te modele a zwolni jednocześnie moce produkcyjne dla nowego Lancera. Planowane jest znaczne zwiększenie produkcji w NedCar począwszy od drugiej połowy 2008, co poprawi efektywność.