Mitsubishi w Polsce wprowadziło właśnie do oferty najnowszy model Lancera Evolution w rajdowej wersji RS.

Auto ma homologację FIA umożliwiającą udział w rajdach zawodnikom startującym w grupie N.

Ten model przystosowano specjalnie do wymagań zespołów rajdowych - między innymi w celu redukcji wagi usunięto w nim wiele elementów wyposażenia.

Auto jest dostępne z systemem napędu na 4 koła, aktywnym centralnym mechanizmem różnicowym i tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 295 KM i 5-biegową manualną skrzynia biegów.

Oferowane są modele w dwóh kolorach (czerwonym i białym).Lancer Evolution RS kosztuje 114 990 złotych.

Wraz z pojawieniem się tego modelu Mitsubishi kieruje do klientów najszerszą na rynku ofertę w tym segmencie – od bazowego, rajdowego Lancera Evolution RS, przez model GSR (295 koni mechanicznych, manualna pięciobiegowa przekładnia) i wzmocnioną, 350-konną wersję GSRGT 350, po „topowy” model MR z sportową półautomatyczną dwusprzęgłową przekładnię TC-SST.

Samochód rajdowy FIA grupa N 2008

Całkowicie nowy Lancer Evolution posiada nowy silnik i oparty jest o nową płytę podłogową. Jest on wynikiem doświadczeń rajdowych datujących się od Lancer Evolution I.

Mitsubishi Motors i Ralliart INC. przygotowywały samochód 2008 FIA Group N Rally od początku 2007 roku i obecnie przewyższa on już osiągami wcześniejszej wersji samochodu rajdowego Lancer grupy N.

Lancer Evolution RS nie jest objęty gwarancją Mitsubishi Motors.

Rezultatem prac rozwojowych jest samochód rajdowy, który jest homologowany przez FIA w grupie N.

SilnikNowy silnik 4B11 był badany na hamowni silnikowej. Ma on osiągi bardzo zbliżone do silnika 4G63, chociaż przy każdej prędkości obrotowej występują drobne różnice. Silnik 4G63 był dopracowywany przez wiele lat, podczas gdy 4B11 został opracowany w wersji dostosowanej do startów w grupie N w czasie krótszym, niż rok. Można założyć, że silnik 4B11 będzie z czasem oferował jeszcze lepszą charakterystykę.

Klatka bezpieczeństwaNowy Evolution może być wyposażony w klatkę bezpieczeństwa skonstruowaną przy użyciu analiz komputerowych i sprawdzoną w laboratoryjnych testach stanowiskowych (Mitsubishi Ralliart Inc). Przy jej konstruowaniu uwzględniono opinie użytkowników poprzedniej generacji modelu Evolution. Klatkę można scharakteryzować następująco:- dostosowanie do nowych regulaminów;- większa sztywność, większe bezpieczeństwo;- łatwiejszy montaż;niżej położony środek ciężkości.

Sztywność nadwoziaSztywność szkieletu nadwozia nowego Evolution już teraz jest podobnie wysoka, jak w poprzedniej wersji rozwojowej samochodu grupy N. Po zainstalowaniu klatki bezpieczeństwa sztywność nadwozia nowego Evolution zbliża się do wartości osiąganej w Lancer WRC 05. Tak duży wzrost sztywności nadwozia zapewnia bardziej precyzyjną pracę zawieszenia kół.

Rozkład obciążenia osi i wysokość środka ciężkościNowy Evolution charakteryzuje się lepszym rozkładem ciężaru miedzy osie oraz obniżonym o 10 mm środkiem ciężkości, wszystko w porównaniu do poprzedniej wersji rozwojowej Evolution.