"Rozmowy z firmą Skanska trwały ponad 4 miesiące. Z uwagi na kryzys gospodarczy i co za tym idzie ograniczenie kosztów budowy odcinka A1, Skanska postawiła bardzo ostre wymagania. Tylko dzięki atrakcyjnej cenie, bardzo dobremu zapleczu technicznemu i wysokiej renomie firmy Arpol na toruńskim rynku samochodowym udało nam się podpisać jeden z największych kontraktów i spełnić wszystkie wymagania oferenta" - wyjaśnia Krzysztof Bartosiak, dyrektor zarządzający Arpol Motor Company.

Wybór Mitsubishi L-200 był nie tylko kwestią atrakcyjnej ceny. Od wielu lat firma Skanska przywiązuje szczególną wagę do bezpieczeństwa swoich pracowników. Mitsubishi L-200 może pochwalić się aż czterema gwiazdkami w testach zderzeniowych, co deklasuje pozostałych rywali.

"Zwróciliśmy również uwagę na komfort jazdy. W porównaniu do pickupa Nissana, L-200 ma lepiej zestrojone zawieszenie i dużo wygodniejszą tylną kanapę. Bez uszczerbku na zdrowiu śmiało możemy przewieźć nią co najmniej 4 osoby." - dodaje Tomasz Michta, koordynator floty w firmie Skanska S.A.- "Ważna dla nas była również opinia o Mitsubishi dotycząca awaryjności. Nie możemy spóźniać się z pracami, stąd musimy mieć samochody, które nie odmówią nam posłuszeństwa na placu budowy".

Nowe "elki" będą wykorzystywane głównie przy transporcie narzędzi, wiertnic, zagęszczarek czy agregatów. Muszą przejechać każdą drogę - piaszczystą, błotnistą czy żwirową. Nie mogą poddać się przed wzniesieniami czy polami.

"Testy jakie mieliśmy okazję przeprowadzić wypadły pomyślnie. Myślę, że nie powinno być z tymi autami żadnych problemów" - przyznaje Tomasz  Michta. Pełne zaplecze serwisowe zapewnia dostawca aut, firma Arpol Motor Company. Cztery samochody zastępcze tej samej klasy, wydłużone godziny pracy serwisu oraz specjalne podnośniki i myjnie do odgruzowywania auta to tylko niektóre zmiany jakie trzeba było wprowadzić w dziale serwisu.

"Mamy wszystko, co może być potrzebne firmie Skanska. Od auta zastępczego, po dedykowanych mechaników i serwisantów którzy pomogą nawet na budowie" - dodaje pewnie Bartosiak - "Sprzedaż takiej liczby aut to wielki sukces, zaś obsługa kontraktu to wielka odpowiedzialność. Wiele pracy przed nami, ale wierzymy, że dzięki doświadczeniu i znakomitemu zapleczu technicznemu podołamy temu wyzwaniu." - dodaje Krzysztof Bartosiak z Arpolu.

Swój niemały wkład w budowę nowego odcinka A1 ma też firma Leaseplan Polska, która sfinansuje zakup całej floty Mitsubishi dla firmy Skanska. Jeden z największych graczy na rynku CFM zapewnia wykonawcy pełne zarządzanie floty poczynając od rejestracji auta i ich ubezpieczeniu a na koordynacji serwisowania i logistyce aut zastępczych kończąc. To już trzeci taki kontrakt, jaki dla firmy Skanska realizuje Leaseplan. 

Na początku sierpnia firma Skanska odebrała z rąk Pana Krzysztofa Bartosiaka z firmy Arpol 17 kluczyków do nowych L-200. Do końca roku na całym odcinku będzie pracowało ich w sumie ponad 100. Koniec prac planowany jest na listopad 2011 roku. Wtedy na nowym odcinku A1 pojawią się również inne samochody.

źródło: Mitsubishi