Mitsubishi rozpoczęło sprzedaż „wściekłego” Lancera Evolution IX MR. Z przydomkiem MR dostępny będzie jak sedan, tak i kombi, niestety tylko w Japonii. Obie wersje nadwoziowe dostępne są w dwu odmianach – sedan w odmianie GSR z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub wyczynowej RS z 5-biegową przekładnią ręczną, kombi w odmianie GT z 6-stopniową skrzynią manualną i GT-A z 5-stopniowym automatem.
Doskonałe właściwości jezdne zapewnia precyzyjnie zestrojone zawieszenie, które w odmianie RS obniżono o 10 mm, napęd na wszystkie koła i system Active Yaw Control i Active Control Differential. Modyfikacje silnika ograniczyły się do zmiany łożyska turbosprężarki, moc benzynowej jednostki DOHC MIVEC pozostała bez zmian.
Doładowana jednostka napędowa osiąga moc maksymalną 280 KM przy 6500 obr./min, jednak w porównaniu ze standardowym Lancerem Evo IX wzrósł moment obrotowy – do 400 Nm w odmianie GSR i 407 Nm w RS. Silnik zamontowany w wersji kombi osiąga w wypadku odmiany GT 280 KM i moment obrotowy 392 Nm oraz 272 KM i 343 Nm w GT-A.
Z zewnątrz modele MR różnią się zmodyfikowanym przednim zderzakiem i nowymi 17-calowymi obręczami.