Wystawę zorganizowano podczas targów elektroniki użytkowej w Las Vegas (2010 Las Vegas CES)

Elektryczne modele Mitsubishi są częścią programu badawczego prowadzonego przez Best Buy, którego celem jest ocena gotowości czterech pojazdów osobowych o zerowej emisji spalin do wprowadzenia do floty serwisowej Geek Squad.

Samochody rozpoczęły służbę w szeregach Geek Squad 13 stycznia w jednym z punktów sprzedaży detalicznej w El Segundo w Kalifornii.

W 2009 roku model i-MiEV zdobył tytuł Elektrycznego Samochodu Roku, Technologii Motoryzacyjnej 2009 Roku, nagrodę dla Najbardziej Zaawansowanego Technologicznie Samochodu Japońskiego w konkursie na Samochód Roku w Japonii, znalazł się w pierwszej trójce finalistów konkursu World Green Car 2009i otrzymał nagrodę ECOBEST 2009.

Wspólne badania

Testy modelu i-MiEV na przestrzeni dwóch ostatnich lat prowadzone były w Japonii przy udziale siedmiu dużych firm. W celu odzwierciedlenia podobnej struktury w Stanach Zjednoczonych, modele i-MiEV uczestniczą w programach testowych wraz z firmami Pacific Gas and Electric Company (PG&E) oraz Southern California Edison.

Program partnerski umożliwia firmie Mitsubishi ocenę wydajności akumulatorów i systemu ładowania oraz pozwala na oszacowanie stopnia przyszłej integracji pojazdu z amerykańską strukturą energetyczną.

i-MiEV jest pojazdem, który nie emituje dwutlenku węgla w czasie jazdy. Nawet biorąc pod uwagę emisję CO2 z jednostek wytwarzających energię potrzebną do napędzenia samochodu, i-MiEV wydziela zaledwie 30 % dwutlenku węgla emitowanego przez porównywalny pojazd klasy mini z benzynowym silnikiem o pojemności 660 cm3.

Oprócz standardowego trybu jazdy Drive, i-MiEV pozwala także na wybór ekonomicznego trybu Eco oraz ustawienia Brake. Zmiana poszczególnych trybów odbywa się przy użyciu drążka przekładni. W pozycji Eco moc silnika zostaje zredukowana w celu ograniczenia zużycia energii, podczas gdy tryb Brake zwiększa poziom odzyskiwania energii przy hamowaniu, ładując tym samym akumulatory.

i-MiEV wykorzystuje synchroniczny silnik elektryczny ze stałym magnesem, wysokoenergetyczne akumulatory litowo-jonowe, a także nowatorski system ładowania akumulatorów na trzy sposoby.

Zasięg modelu i-MiEV wynosi od około 130 do 160 kilometrów.

Model i-MiEV z kierownicą po lewej stronie jest jeszcze bardziej wszechstronny dzięki rozstawowi osi równemu 100, 4 cala oraz większej szerokości nadwozia (+1,7 cala w porównaniu z wersją z kierownicą po prawej stronie) wynoszącej 59,8 cala.

O większą stabilność podczas jazdy dba poszerzony rozstaw kół z przodu (o 3,7 cala) i z tyłu (o 5,3 cala).

Przeprojektowane przednie i tylne zwisy również zostały wydłużone o 2,1 cala dla większego bezpieczeństwa w przypadku czołowego i tylnego zderzenia. Poza tym, odpowiednio wyprofilowany kształt kabiny wraz z kołami umieszczonymi w krańcowych punktach nadwozia pozwala czterem dorosłym pasażerom na zajęcie komfortowej pozycji siedzącej i podróż z dostateczną ilością miejsca na nogi i nad głową.