Rosję wybrano, ponieważ nowa generacja Pajero Sport nie będzie sprzedawana ani w Europie Środkowo-Wschodniej, ani w USA. Samochód przeznaczony będzie przede wszystkim na rynki Rosji, Bliskiego Wschodu, Ameryki Łacińskiej, Azji Południwo-Wschodniej, Australii i Oceanii. Na różnych rynkach poniesie różne nazwy: Montero Sport czy Nativa nazywany będzie w Południowej Ameryce, w Australii otrzyma nazwę Challenger.
Mitsubishi Pajero Sport lokowane jest co prawda w segmencie samochodów sportowo-użytkowych, ale w odróżnieniu od konkurencji, nie boi się bagnistych dróg polnych i trudniejszego terenu, gdyż zbudowane jest na ramie podłużnicowej. Napęd na cztery koła zapewnia system Super Select 4WD znany również ze zwykłego Pajero. Pod maską montowane są doładowane silniki wysokoprężne o pojemności 2,5 i 3,2 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail. Benzynowe jednostki napędowe reprezentuje 3,5-litrowy silnik V6. Doładowany silnik wysokoprężny 4M41 wyposażono w system common-rail i chłodnicę stłoczonego powietrza, dzięki czemu z pojemności 3,2 l udało się uzyskać 120 kW (163 KM) przy 3500 obr./min i 343 Nm przy 2000 obr./min. Siła napędowa przenoszona jest za pośrednictwem 4-stopniowego automatu Sport Mode lub klasycznej 5-stopniowej manualnej skrzyni biegów. Za dopłatą można zamontować blokadę tylnego dyferencjału.
W porównaniu do poprzednika samochód odpowiednio urósł. Na długość zwiększył się o 75 mm do 4695 mm, szerokość wynosi teraz 1815 mm (+ 40 mm), a na wysokość dodano 70 mm, osiągając 1800 mm. O 55 mm zwiększył się rozstaw osi, który wynosi teraz 2800 mm. Kąty natarcia i zejścia porównywalne są do wydłużonej wersji klasycznego Pajero, a prześwit jest zaledwie o centymetr mniejszy (215 mm). Układ hamulcowy składa się z przednich tarcz i tylnych bębnów. Do wyboru są dwa rozmiary kół, mniejszy 265/70 R 16 i większy 265/65 R 17.
W wyposażeniu standardowym znajdziemy tylną kanapę przesuwaną w zakresie 150 mm, tapicerkę odporną na wodę i brud czy zestaw audio o mocy 420 W z ośmioma głośnikami i odtwarzaczem CD i MP3 z możliwością sterowania przyciskami na kierownicy.
Nowe Pajero Sport dostępne będzie z 5- i 7-miejscowym wnętrzem. Dla rynku rosyjskiego przewidziano wyłącznie wersję 5-miejscową z mocniejszym turbodieslem.
Na terenie targów Crocus Expo firma Mitsubishi zaprezentuje także 13 innych modeli. Jednym z nich będzie Concept-RA (Road Alive), który po raz pierwszy pokazano w tym roku w Detroit. Studium sportowego coupe napędzane jest doładowanym 4-cylindrowym dieslem o pojemności 2,2 l, który produkuje moc 150 kW (204 KM). Samochód wyposażono w układ napędowy S-AWC znany z dziesiątego wcielenia „cywilnej rajdówki” Lancer Evo. System łączy aktywny układ kierowniczy z aktywnym zawieszeniem i napędem na cztery koła. Moment obrotowy 420 Nm przekazywany jest na koła za pośrednictwem 2-sprzęgłowej przekładni SST (Sport Shift Transmission). Układ wydechowy wyposażono w nowy katalizator z filtrem cząstek stałych.
Mitsubishi Concept-CX to studium kompaktowego SUV-a napędzane „czystym” silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,8 l zblokowanym z przekładnią SST. Concept-CX oficjalnie zadebiutował prawie rok temu we Frankfurcie, ale producent nie opublikował od tego czasu żadnych informacji dotyczących auta.
Concept-ZT również przedstawił się w zeszłym roku, dokładniej na stoisku trzech diamentów na salonie samochodowym w Tokio. Chodzi o klasyczny sedan, pod którego maską również pracuje diesel 2,2 połączony z przekładnią SST. Nowinki techniczne skupiają się przede wszystkim na bezpieczeństwie – zastosowano system przestrzegający przed opuszczeniem wybranego pasa jezdni, system Pre-Crash Safety, który przyhamuje samochód przed zderzeniem, aby minimalizować konsekwencje wypadku, system monitorujący sytuację wokół samochodu czy inteligentny system ułatwiający parkowanie, który wyszukuje odpowiedniej wielkości lukę między stojącymi samochodami i sam zaparkuje pojazd, kierowca steruje wyłącznie pedałem gazu. Concept-ZT wyposażono także w elektronicznie blokowany dyferencjał E-LSD i system S-AWC.
Oprócz wspomnianych eksponatów w Moskwie zaprezentuje się również Prototyp-S – studium, które przekształciło się w seryjny Lancer Sportback czy „bojowników z Dakaru” Pajero Evolution i Outlander XL, przy czym ten drugi zaprezentuje się zarówno w wersji wyścigowej (samochód będzie w tym roku pełnił funkcję pojazdu wspomagającego), tak i seryjnej. Produkcję seryjną reprezentować będą modele Colt, Lancer, Pajero i pick-up L200. W Rosji przedstawi się również obecna generacja modelu Galant nie sprzedawana w Europie Zachodniej i Środkowej. Szczytem góry lodowej na stoisku japońskiego producenta będzie dziesiąta generacja Mitsubishi Lancer Evolution.
Rynek samochodowy Rosji jest dla nowego modelu Mitsubishi bardzo ważny, gdyż firma odnotowuje tu znaczny wzrost sprzedaży. Tylko w zeszłym roku japoński producent sprzedał na tamtejszym rynku 100 tys. nowych samochodów.