Outlander sprzedał się dotychczas w liczbie 130 166 sztuk w Europie, czyli na największym rynku zbytu modelu, a całkowita sprzedaż na świecie wyniosła 328 212 sztuk.

Odnowiony amochód zaprojektowano zgodnie z nową linią stylistyczną Mitsubishi Motors, co zapowiedział model koncepcyjny „Outlander GT Prototype”.

Nowy Outlander, który po raz pierwszy pojawił się na rynku w Japonii 3 września tego roku (bez osłony chłodnicy typu „Jet Fighter”), a następnie w Chinach i Australii (z osłoną chłodnicy typu „Jet Fighter”), niedługo wejdzie do sprzedaży na większości rynków światowych.

Produkcja modelu w Europie rozpoczęła się 8 października 2009 r. w holenderskiej fabryce MMC NedCar. Samochody zjeżdżające z taśm produkcyjnych będą sukcesywnie wprowadzane do sprzedaży na kolejnych rynkach.

Polska jest pierwszym krajem Starego Kontynentu, w którym zadebiutuje nowy Outlander, a jest to zasługą bezprecedensowego sukcesu rynkowego tego modelu.

W naszym kraju bowiem ten model od momentu rynkowej premiery cieszył się niesłabnącą popularnością – wolumen sprzedaży rósł nieprzerwanie z miesiąca na miesiąc od kwietnia 2007 roku do października 2009 roku a Outlander stał się najpopularniejszym SUV-em w Polsce.

Od stycznia do października 2009 roku sprzedano 2394 takie auta, co stanowi prawie 12 procent wszystkich pojazdów z tego segmentu.

Silnik

W Polsce nowy Outlander jest obecnie dostępny z wysokoprężnym silnikiem 2.0 DID i 6-biegową manualną skrzynią biegów. Już w pierwszym kwartale 2010 roku w ofercie pojawią się kolejne wersje – z nową benzynową 2-litrową jednostką napędową, napędemna 1 oś i 5-biegową manualną skrzynią biegów oraz 6-biegową CVT, z benzynowym silnikiem 2.4 z przekładnią CVT oraz z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym 2.2 DID i dwusprzęgłową skrzynią biegów TC-SST.

Nadwozie

Nowy model wyróżnia zupełnie nowa stylistyka przedniej części nadwozia (całkowicie nowe przetłoczenia i słupki A), z charakterystyczną osłoną chłodnicy „Jet Fighter”. Z tyłu zamontowano nowe zderzaki. Zastosowano bardziej eleganckie detale nadwozia.

Długość całkowita wynosi obecnie 466,5 cm (czyli o 2,5 cm więcej niż w poprzednim modelu).

Lepsza jest też aerodynamika (opór powietrza, stabilność przedniej części nadwozia, hałas), pomimo bardziej dynamicznej stylistyki części czołowej nadwozia.

Wnętrze

Wyróżnia się nowa koncepcja wykończenia w zakresie materiałów tapicerskich (miękkie materiały na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych, a także materiał o bardziej sportowej teksturze na siedzeniach). Zastosowano też bardziej eleganckie detale oraz nową tablicę przyrządów.

Wyposażenie

Nowościami są: reflektory biksenonowe z systemem adaptacyjnym, doświetlającym zakręty AFS (Adaptive Front Lighting System), system wspomagania ruszania na wzniesieniu HAS (Hill Start Assist), system sygnalizowania awaryjnego hamowania ESS, ulepszony system audio premium Rockford Fosgate (z 650 W do 710 W) oraz ulepszony elektroniczny system pełnej kontroli pojazdu ETACS (Electronic Total Automobile Control System).

Nowy segment

Nowy Outlander zainicjuje stworzenie nowej gamy samochodów typu crossover koncernu Mitsubishi Motors. Jest bowiem umieszczony w nowym segmencie pomiędzy modelami osobowymi (i-MiEV, Colt, Lancer, Grandis), a rasowymi „terenówkami” (Pajero / Montero / Shogun i L200).

Jest też pozycjonowany wyżej od pokrewnego modelu kompaktowego inspirowanego konceptem “Concept-cX”, który zadebiutuje w 2010 roku.

Ceny

Nowy model dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia. Ceny dostępnej na polskim rynku wersji 2.0 DID kształtują się następująco:Wersja wyposażeniaCena w złotychINVITE102 990INTENSE112 990INTENSE +119 990INSTYLE130 990

Dane techniczne

WERSJAINTENSEINTENSE +/INSTYLEIlość miejsc57Silnik2.2 litra DI-DSkrzynia biegów6-biegowa dwusprzęgłowa TC-SSTSilnikPojemność skokowacc2179System wtryskowyBezpośredni wtryskNorma emisji spalinEuro-4Maksymalna moc kW(KM)/obr./min.115 (156)/4000Maksymalny moment obrotowy Nm/obr./min.380/2000Układ paliwowyRodzaj paliwaDieselPojemność zbiornika paliwal60OsiągiPrzyspieszenie (0-100 km/h)sek11,7Maksymalna prędkość*km/h198Spalanie**Miastol93Poza miasteml6,1Średniel7,3Średnia emisja CO2g/km192Masa holowanej przyczepyZ hamulcemkg2000Kąt natarcia22oKąt zejścia21oUkład hamulcowyPrzód294 mm tarcze wentylowane, zaciski 2-tłoczkoweTył302 mm tarczo-bębnyWymiary i masyDługość/Szerokość/Wysokośćmm4665/1800/1680 (1720 z relingami dachowymi)Masa własnakg17001735Dopuszczalna masa całkowitakg2410Maksymalna nośność dachukg80Maksymalna nośność dolnej części bagażnikakg200Pojemność bagażnika (VDA)l774-1691*Pomiary dokonane przez Mitsubishi Motors**Spalanie oraz emisja CO2 może być różne w zależności od wyposażenia