Atrakcyjność nowego modelu zwiększają dodatkowo ceny – bardzo korzystne w stosunku do oferowanego wyposażenia.

Nowy Outlander okazał się ogromnym sukcesem marki spod znaku Trzech Diamentów – bije on rekordy sprzedaży na wszystkich rynkach, na których jest oferowany – w Japonii, USA, Europie i Chinach.To obecnie najpopularniejszy model Mitsubishi w Polsce – pomimo kilkumiesięcznej obecności na rynku zamówienia klientów nadal wykraczają poza terminy bieżących dostaw.

Outlander to całkowicie nowa konstrukcja, bazująca na innowacyjnej płycie podłogowej, opracowanej przez japońskich inżynierów koncernu z myślą o wszystkich światowych rynkach i szeregu nowych modeli. Cechy najbardziej cenione przez klientów to oryginalny japoński rodowód (auto jest produkowane w Kraju Kwitnącej Wiśni), dynamiczna sylwetka, przestronność i funkcjonalność wnętrza, które pomieści aż 7 osób oraz duża przestrzeń bagażowa (do 1700 litrów) z dzieloną tylną klapą bagażnika.

Do napędu auta służy 2-litrowy, 140-konny, turbodoładowany silnik Diesla z pompowtryskiwaczami oraz filtrem cząstek stałych. Outlandera wyposażono w 6-biegową, manualną przekładnię oraz innowacyjny system napędu na 4 koła All Wheel Control wraz z systemem aktywnej stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji. Bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów zapewniają między innymi standardowe systemy ABS z EBD i 6 poduszek bezpieczeństwa.

Zmiany, które wprowadzono w modelu 2008 mają na celu zwiększenie komfortu podróżujących, poprzez wzbogacenie wyposażenia samochodu. Co ciekawe, bogatsze wyposażenie w przypadku Outlandera nie oznacza jednak proporcjonalnej podwyżki ceny tego auta – taka zachęta z pewnością spodoba się potencjalnym klientom.

Lista wyposażenia została rozszerzona już w przypadku podstawowej wersji Invite, gdzie centralną konsolę auta pokryto specjalną powłoką, która daje przyjemne wrażenie miękkości. W opcji Intense oprócz opisanej wyżej centralnej konsoli w aucie pojawia się ozdobna końcówka rury wydechowej.

Najwięcej innowacji oferuje wersja Intense+, gdzie w standardowym wyposażeniu znalazły się teraz czujnik deszczu, system dostępu bezkluczykowego z nowym, mniejszym pilotem o nowocześniejszym kształcie, nagłośnienie Rockford Fosgate, czujniki parkowania oraz wspomniana już centralna konsola pokryta specjalną powłoką. W wersji Instyle oprócz czujników deszczu i parkowania i nowej centralnej konsoli dodano także nowe, polerowane, 18-calowe, aluminiowe obręcze kół. We wszystkich wersjach Outlandera zmieniono nieco wygląd pokrętła systemu 4WD-AWC.