Premiera nowej terenówki odbędzie się podczas autosalonu w Moskwie, który odbędzie się w dniach 26 sierpnia – 7 września na terenie targów Crocus Expo. Rosję wybrano, ponieważ nowa generacja Pajero Sport nie będzie sprzedawana ani w Europie Środkowo-Wschodniej, ani w USA. Samochód przeznaczony będzie przede wszystkim na rynki Rosji, Bliskiego Wschodu, Ameryki Łacińskiej, Azji Południwo-Wschodniej, Australii i Oceanii. Na różnych rynkach poniesie różne nazwy: Montero Sport czy Nativa nazywany będzie w Południowej Ameryce, w Australii otrzyma nazwę Challenger.
Mitsubishi Pajero Sport lokowane jest co prawda w segmencie samochodów sportowo-użytkowych, ale w odróżnieniu od konkurencji, nie boi się bagnistych dróg polnych i trudniejszego terenu, gdyż zbudowane jest na ramie podłużnicowej. Napęd na cztery koła zapewnia system Super Select 4WD znany również ze zwykłego Pajero. Pod maską montowane są doładowane silniki wysokoprężne o pojemności 2,5 i 3,2 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail. Benzynowe jednostki napędowe reprezentuje 3,5-litrowy silnik V6.
Nowe Pajero Sport dostępne będzie z 5- i 7-miejscowym wnętrzem. Dla rynku rosyjskiego przewidziano wyłącznie wersję 5-miejscową z mocniejszym turbodieslem. Rynek samochodowy Rosji jest dla nowego modelu Mitsubishi bardzo ważny, gdyż firma odnotowuje tu znaczny wzrost sprzedaży. Tylko w zeszłym roku japoński producent sprzedał na tamtejszym rynku 100 tys. nowych samochodów.