Niekwestionowanym bestsellerem 2009 roku został Mitsubishi Lancer, który październiku ubiegłego roku po raz pierwszy zdobył więcej klientów niż jego kilkunastu japońskich i europejskich konkurentów z klasy niższej średniej (IBMR Samar) a także znalazł się na drugim miejscu w październikowym rankingu najczęściej oglądanych w internecie.

Drugie miejsce pod względem sprzedaży aut Mitsubishi zajął najpopularniejszy polski SUV Mitsubishi Outlander a za nim uplasował się Mitsubishi Colt.

Największe wzrosty sprzedaży zanotowały modele Lancer Sportback, Colt 5D i Lancer Evolution.

W grudniu salony opuściły 724 auta spod znaku Trzech Diamentów, co stanowi prawie ponad 3 procent wzrost. Bestsellerem grudnia okazał się Outlander, drugi był Lancer a trzeci Colt.

Styczeń - grudzieńOd stycznia do grudnia sprzedano 9032 auta Mitsubishi, co oznacza 67,3-procentowy wzrost w stosunku do 5398 samochodów sprzedanych w 2008 roku.

W ciągu jedenastu miesięcy tego roku najpopularniejszym Mitsubishi okazał się Lancer - sprzedano 3723 takie auta - 1452 Lancery Sedan (o ponad 60 procent więcej niż w 2008 roku), 2182 Lancery Sportback (prawie czterokrotnie więcej) i 89 Lancerów Evolution (o niemal 90 procent więcej).

Na drugim miejscu uplasował się Outlander, który trafił do 3154 klientów notując ponad 74 procent wzrost sprzedaży.

W 2008 roku sprzedano 1368 Coltów - 1068 aut 5-drzwiowych (o 96 procent więcej niż przed rokiem) i 298 3-drzwiowych (o ponad 50 procent więcej).

O ponad 11 procent więcej klientów zdecydowało się na zakup Mitsubishi Pajero, który trafił do 199 klientów.

GrudzieńW grudniu sprzedano 724 samochody, co daje 3,4 procent wzrost w porównaniu z rezultatem 700 aut osiągniętym w tym samym miesiącu 2008 roku.

W ostatnim miesiącu 2009 roku rolę bestsellera pełnił Outlander, zdobywając 297 klientów - o ponad 50% więcej, niż przed rokiem. Drugie miejsce zajął w grudniu Lancer - sprzedano 270 takich aut (103 Sedany (o 11 procent więcej niż w grudniu 2008 roku), 164 Sportbacki i 3 Lancery Evolution.

źródło: Mitsubishi