To najlepszy roczny wynik w historii firmy, której sprzedaż gwałtownie rośnie już trzeci rok z rzędu.

Stało się tak, pomimo globalnego kryzysu, który najdotkliwiej dał się we znaki producentom samochodów i pomimo nienajlepszej sytuacji na polskim rynku motoryzacyjnym, który od stycznia do listopada 2009 roku zanotował prawie 4 proc. spadek (dane IBMR Samar).

Do sukcesu w największej mierze przyczyniły się liczne premiery zupełnie nowych modeli (L200, Outlander, Lancer Evolution, Lancer Sedan, Lancer Sportback, Colt, Pajero), nowy polski zarząd i strategia zarządzania oraz modernizacja sieci dilerskiej.

Niekwestionowanym bestsellerem 2009 roku został Mitsubishi Lancer, który październiku ubiegłego roku po raz pierwszy zdobył więcej klientów niż jego kilkunastu japońskich i europejskich konkurentów z klasy niższej średniej (IBMR Samar).

Drugie miejsce pod względem sprzedaży aut Mitsubishi zajął najpopularniejszy polski SUV Mitsubishi Outlander, a za nim uplasował się Mitsubishi Colt.

Największe wzrosty sprzedaży zanotowały modele Lancer Sportback, Colt 5D i Lancer Evolution.

W ciągu jedenastu miesięcy tego roku najpopularniejszym Mitsubishi okazał się Lancer – sprzedano 3723 takie auta (1452 Lancery Sedan - o ponad 60 proc. więcej, 2182 Lancery Sportback - prawie czterokrotnie więcej i 89 Lancerów Evolution - o niemal 90 proc. więcej).

Bestsellerem grudnia (sprzedano 724 samochody, co daje 3,4 proc. wzrost), okazał się Outlander, zdobywając 297 klientów – o ponad 50 proc. więcej, niż przed rokiem. Drugie miejsce zajął w grudniu Lancer - sprzedano 270 takich aut (103 Sedany - o 11 proc. więcej, 164 Sportbacki i 3 Lancery Evolution).