W ubiegłym roku Mateusz ścigał się w niemieckich rozgrywkach - Seat Leon Supercopa. W sezonie 2011, za namową współpracującego z nim inżyniera, postanowił spróbować swoich sił za kierownicą 275-konnego Volkswagena Scirocco.

- Moja nowa broń, podobnie jak samochód którym ścigałem się w ubiegłym roku, jest wyposażony w skrzynię DSG. W odróżnieniu do Leona, jest napędzany na gaz ziemny i posiada ciekawe urządzenie push-to-pass, dzięki któremu po wciśnięciu odpowiedniego przycisku, na około 40 sekund przybywa 50 KM. Przydaje się to głównie do wyprzedzania i obrony przed atakami innych kierowców. Kiedy zawodnik użyje tej funkcji zarówno z tyłu samochodu, jak i z przodu zapala się niebieska lampka informująca o tym fakcie pozostałych rywali - powiedział Mateusz Lisowski.

Swoją przygodę z kartingiem rozpoczął jako siedmiolatek, jednak na starty w Kartingowych Mistrzostwach Polski musiał czekać aż do 2001 roku. Już pierwsze sezony przyniosły młodemu krakowianinowi pasmo sukcesów: drugie miejsce w klasyfikacji generalnej w klasie Kadet 60, Wicemistrz Polski w klasie Kadet 80, a w końcu zdobyty tytuł Mistrza Polski w klasie Kadet 80, co zaowocowało przejściem do klasy ICA-Narodowej.

Po rocznej przerwie w startach, Mateusz Lisowski wraz z opiekującym się jego karierą ojcem, postanowił wystartować Seatem Leon Supercopa w barwach Seat Sport Polska w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Po zdobyciu tytułu Mistrza Polski w klasie H-3500 nadszedł czas na zagraniczne starty w ramach Ceska Pojistovna Skoda Octavia Cup. Młody zawodnik już podczas pierwszego wyścigu zwrócił na siebie uwagę organizatorów i kibiców, zajmując miejsce na podium i zostając pierwszym liderem sezonu. Gdyby nie falstart podczas 4. rundy, prawdopodobnie utrzymałby tę pozycję, zostając zwycięzcą całego cyklu. Ostatecznie ukończył sezon na 5. pozycji, będąc pierwszym zawodnikiem Pucharu spoza Czech.

W sezonie 2009 postanowił poprawić swój wynik i wygrać Puchar w klasyfikacji generalnej. Zwycięstwo w 3 wyścigach i dziewięciokrotne stawanie na podium pozwoliło zrealizować założony plan, przez co Mateusz Lisowski stał się pierwszym Polakiem w historii, który wygrał Ceska Pojistovna Skoda Octavia Cup.