Z irańskim Khodro Francuzi współpracują już od 1988 r. Najpierw w fabryce w Teheranie produkowany był model 405, a od 2001 r. - 206 w wersjach 3- i 5-drzwiowej. Porozumienie w sprawie opracowania i wdrożenia do produkcji modelu sedan podpisano w czerwcu tego roku. Pierwsze auta w tej odmianie nadwoziowej opuszczą taśmy fabryki w styczniu przyszłego roku i przeznaczone będa na rynek irański. Od maja 2006 r. rozpocznie się także eksport do innych krajów.Czterodrzwiowa "206" zaprojektowana została przez stylistów z Peugeot Style Centre. Udało im się zachować dynamiczną linię auta, a dodatkowy "plecak" z tyłu jest ładnie wkomponowany w bryłę nadwozia. Charakterystyczny przód z dużymi reflektorami pozostał niezmieniony. Zachowano również kształt tylnych świateł. W porównaniu z hatchbackiem sedan jest dłuższy o 353 mm (dł. 4188 mm) i wyższy o 20 mm (wys. 1455 mm). Ma natomiast taką samą szerokość - 1673 mm - i rozstaw osi - 2442 mm. Dla użytkowników ważna będzie przestrzeń ładunkowa o pojemności 384 l (o 139 l więcej niż w hatchbacku), którą dodatkowo można powiększać dzięki składanemu i dzielonemu oparciu tylnej kanapy.Wykończenie wnętrza przejęto z innych modeli gamy 206. Standard wyposażenia w zależności od wersji i rynku ma obejmować m.in.: ABS z EBD, dwie poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa z napinaczami, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby przednie, centralny zamek oraz radioodtwarzacz CD.Auto produkowane będzie w dwóch wersjach silnikowych: o poj. 1,4 l i mocy 75 KM oraz 1,6 l o mocy 110 KM. Obydwie do przeniesienia napędu wykorzystają manualną 5-stopniową przekładnię. W mocniejszej wersji opcjonalnie oferowana będzie 4-biegowa skrzynia automatyczna z systemem sekwencyjnej zmiany przełożeń Porsche Tiptronic i dwoma trybami pracy: sportowym i zimowym.Popularność tanich samochodów rośnie, więc 206 sedan mogłoby stać się w ofercie Peugeota tym, czym obecnie w ofercie Renault jest Thalia lub Dacia Logan. Czy dostanie taką rolę? Dużo zależeć będzie od reakcji publiczności na najbliższym salonie we Frankfurcie, gdzie nastąpi pierwsza odsłona modelu.
Mniejsza limuzyna
Sedan sprzedawany będzie w krajach Bliskiego i Środkowego Wschodu, w Europie Wschodniej, Afryce i Turcji, gdzie trójbyłowe modele cieszą się większą popularnością wśród klientów. Decyzja, czy trafi także na polski rynek, jeszcze nie zapadła.