Logo

Mocne otwarcie

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Po ośmiu latach obecności na rynku "406" doczekała się następcy. Nowe wcielenie Peugeota z segmentu D pojawi się na rynku wiosną przyszłego roku.

Mocne otwarcie
Auto Świat
Mocne otwarcie

Sprostanie konkurencji nie będzie jednak łatwe, zwłaszcza że nowe projekty innych firm już walczą o klientów. Czym ma zaskoczyć nowy model francuskiego koncernu? Od początku stylistom przyświecały dwa podstawowe cele. Po pierwsze auto ma się wyróżniać w klasie, po drugie wzbudzać dyskusje i emocje. Oba zamysły powiodły się znakomicie. Agresywny przód z ogromnym wlotem powietrza i łezkowatymi reflektorami oraz muskularny tył sprawiają, że z pewnością nie pomylimy Peugeota z klasową konkurencją. Prawdą jest też, że wygląd "zdziwionej" miny "407" wzbudza raczej mieszane odczucia estetyczne. Jednak biorąc pod uwagę całokształt nadwozia, znajdziemy tu zarówno elegancję, jak i akcenty sportowe. W kierunku segmentu D plusZgodnie z ostatnio przyjętą niepisaną zasadą, że nowy model "rośnie i tyje", "407" nie stanowi pod tym względem wyjątku. Samochód jest dłuższy o 76 mm, wyższy o 30 mm, zaś szerokość powiększyła się o 46 mm i wynosi 1811 mm. Zwiększył się również rozstaw osi o 25 mm, z czego można wnioskować, że auto oferuje więcej miejsca we wnętrzu. I tak jest w rzeczywistości. Kabina pasażerska jest obszerna i gwarantuje dużo miejsca zwłaszcza na przednich fotelach, z tyłu bowiem pasażerowie o wzroście przekraczającym 1,9 m mogą dotykać głową sufitu. Natomiast wnętrze świetnie wypada pod względem szerokości - ponad 1,5 m zarówno w przedniej, jak i tylnej części. Jak zapewnia producent, wystrój kabiny i jej własności użytkowe zaprojektowano tak, aby sprostały wielu wymaganiom odbiorcy. Obszerne fotele zostały prawidłowo wyprofilowane, deska rozdzielcza odznacza się dobrą ergonomią, znajdziemy tu schowki, skrytki, obszerne kieszenie w drzwiach, a pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji gniazdo 12V i wielofunkcyjny podłokietnik - w sumie pod względem funkcjonalnym jest nieźle. Zbliżoną notę trzeba wystawić materiałom wykończeniowym. Kokpit zabudowano miękkim i przyjemnym w dotyku plastikiem. Wersje wyposażeniowe: Comfort, Sport i Executive różnią się m.in. wariantami tapicerki użytej do obicia siedzeń. Względem poprzednika istotne zmiany zaszły w najważniejszych obecnie dziedzinach konstrukcji pojazdu. Chodzi oczywiście o układ resorujący oraz bezpieczeństwo. Struktura nadwozia została tak skonstruowana, że absorbuje dużą część energii podczas zderzenia. Z czynnych elementów wspomagających kierowcę podczas jazdy montowane będą ABS i asystent hamowania, ESP nowej generacji z system stabilizacji toru jazdy korygującym nad- oraz podsterowność. Auto wyposażono w poduszki czołowe, boczne (z przodu i z tyłu) oraz kurtyny powietrzne. Zawieszenie (w większości wykonane ze stopów aluminium) ma zapeniać wysoki komfort i rewelacyjne własności jezdne. Ze względu na skomplikowaną budowę i innowacyjność techniczną niewykluczone, że układ resorujący będzie bardzo mocnym punktem "407" (o jego efektywności przekonamy się podczas jazd próbnych). Siła, moc i płynność przełożeńNowością w układzie przeniesienia napędu jest 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów (rozwiązanie Porsche Tiptronic System), która - jak zapewnia producent - bardzo efektywnie przenosi duże momenty obrotowe. Zarezerwowana została dla najmocniejszej wersji silnikowej 3.0 V6. Poza tym montowany będzie automat o czterech przełożeniach oraz 5- i 6-biegowe przekładnie manualne. Będą one współpracować ze znanymi z gamy Peugeota czterema silnikami - benzynowymi: 2.0, 2.2 i 3.0 V6 oraz dieslem 2.0 HDi. Jeszcze nie wiadomo, kiedy w sprzedaży pojawią się nowe silniki: benzynowy 1.8 oraz diesle 1.6 i 2.7 HDi.Premiera światowa auta odbędzie się na salonie genewskim w marcu (również wówczas zostanie zaprezentowana wersja kombi - SW). W kwietniu samochód trafi do salonów we Francji i Szwajcarii. W Polsce auto pojawi się w połowie przyszłego roku. Produkcja wersji sedan ma wynosić 650 sztuk dziennie. Ceny nie są jeszcze znane.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: