Logo

Mocne wejście

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Najważniejsze jest pierwsze wrażenie przyszłych klientów. Od tego zależy, czy auto będzie sukcesem, czy też nie.

Mocne wejście
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Mocne wejście

Dlatego Francuzi prezentują się zawsze najokazalej na salonie w Paryżu, a niemieccy producenci na swoje premiery zazwyczaj wybierają Frankfurt (czy właśnie dlatego Volkswagen nie pokazał zapowiadanego Tourana?). Jednym z ładniejszych aut jesiennego salonu paryskiego okrzyknięto CitroĎna C-Air-dream. Elementem charakterystycznym nadwozia typu coupé jest szklany, przechodzący w tylną klapę dach. Kształt tyłu pojazdu kojarzy się z Volvo S80 - szeroka dolna część łukiem przechodzi w smuklejszą formę. Sportowego charakteru przydaje autu także krótki tylny zwis. Centralną pozycję na przedniej masce ma duże logo CitroĎna. Design to niejedyna mocna strona C-Airdreama. Powszechne zastosowanie ma tu system By-Wire - elementy obsługi układu kierowniczego, hamulcowego czy skrzyni biegów nie mają mechanicznych połączeń z tymi układami. Wszystko odbywa się za pomocą elektrycznych sterowników i siłowników. Inną ciekawą francuską propozycją był Peugeot Sésame. Choć nigdzie nie zostało to powiedziane oficjalnie, podejrzewamy, że auto koncepcyjnie odpowiada następcy "106". Elementem charakterystycznym mierzącego 3,7 metra długości pojazdu są elektrycznie odsuwane boczne drzwi - idealne rozwiązanie w aucie miejskim. Szklany dach daje poczucie nieograniczonej przestrzeni pasażerom siedzącym wewnątrz. Wykonanie prototypu sugeruje, że nie jest to wyłącznie demonstracja możliwości biura projektowego Peugeota. Z pewnością w aucie produkcyjnym wiele elementów uległoby zmianie, ale i tak Sésame stanowi bardzo ciekawy pomysł wyjściowy nowego auta miejskiego. W kolejnym przypadku sprawa jest przesądzona - Peugeot 3(TM)7 CC będzie wytwarzany. Oficjalna premiera samochodu w produkcyjnej wersji odbędzie się najprawdopodobniej w przyszłym roku. 4-osobowy kabriolet powstał na bazie 307 hatchback (to samo zawieszenie i rozstaw osi). Elektryczny system składania twardego dachu jest identyczny z funkcjonującym w mniejszym 206 CC. Na razie samochód jest napędzany jedynie silnikem 2.0 o mocy 180 KM. Być może w przyszłości Peugeot zdecyduje się na montaż także słabszych jednostek. We wnętrzu 3(TM)7 CC królują szlachetne materiały - różne rodzaje skór i aluminium. Wersja seryjna z pewnością trochę z tych luksusów straci.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: