Logo
WiadomościAktualnościMorskie ściganie

Morskie ściganie

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W sezonie 2006 po rozegraniu 8 mistrzowskich rund na wybrzeżach Kataru, Hiszpanii, Norwegii, Wielkiej Brytanii, Słowenii oraz Dubaju najwięcej punktów uzyskała załoga Spirit of Norway - Norweg Bjorn Rune Gjelsten oraz Anglik Steve Curtis. Pierwszy z nich był kierowcą.

Ważniejszą rolę spełniał jednak ten drugi. To tzw. throttleman, czyli człowiek sterujący przepustnicami silników. Umiejętne operowanie gazem na falach jest dużo ważniejsze niż kierowanie tym pojazdem. Na norwes-kiej łodzi są dwa silniki - Lamborghini-Skema V12 o pojemności 8,2 l i mocy 850 KM każdy. Spirit of Norway to mierzący ponad 12 m katamaran zbudowany z materiałów kompozytowych w stoczni Victory w Emiratach Arabskich. Tam ten sport rozwija się najlepiej. W mistrzostwach świata najwięcej załóg startuje z tamtego regionu. Nic dziwnego, koszt jednej łodzi to ponad milion dolarów. Jednak w większości arabskich katamaranów przepustnice obsługują doświadczeni zawodnicy z Włoch. Steve Curtis, 42-letni motorowodniak z Southampton, jest najlepszym zawodnikiem w tej dyscyplinie. Na swym koncie ma już 8 tytułów mistrza świata Klasy 1, 4 najlepszego w Europie oraz 3 na Środkowym Wschodzie. Startował w 105 Grand Prix, z których wygrał 36. Za swe zasługi 15 grudnia minionego roku z rąk królowej Elżbiety II otrzymał Order Imperium Brytyjskiego (MBE).

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: