Kontrowersyjna Thalia okazała się jednak modelem Renault z sukcesem. Dotychczas sprzedano ponad 600 tys. egzemplarzy (od 2000 roku). Auto to w wielu krajach zdobyło nadspodziewaną popularność.
Koncern Renault postanowił ostatecznie na zmianę wizerunku tego modelu i wraz z jego kolejnągeneracją nadchodzi zupełnie nowe auto. Nadal oparte na komponentach Renault Clio, ale już z nadwoziem bez „doklejonego tyłu” do hatchbacka.
Projektowanie nowego modelu zajęło specjalistom Renault 26 miesięcy. Koszt tego przedsięwzięcia wraz z wdrożeniem produkcji wynosi 100 mln euro. Oglądając pierwsze zdjęcia nowego modelu Renault Symbol/Thalia można spodziewać się rynkowego sukcesu.
Nowy model marki Renault o długości całkowitej 4,26 m z bagażnikiem o objętości 506 l otrzyma do dyspozycji większą gamę jednostek napędowych. Podstawowym silnikiem będzie benzynowy 1,2 o mocy 55 kW (75 KM), a w dalszej kolejności 1,4 o mocy 55 kW (75 KM), 1,4 16V o mocy 72 kW (98 KM), 1,6 16V o mocy 77 kW (105 KM) oraz wysokoprężny 1,5 dCi o mocy 48 kW (65 KM) i 62 kW (85 KM).
Podobnie jak dotychczasowa wersja także i nowy Renault Symbol/Talia produkowany będzie w tureckim zakładzie francuskiego producenta w Bursie, gdzie produkowane są także inne modele jak m.in. Clio w trzech wersjach nadwozia oraz Megane Sedan.
Producent zapowiada wprowadzenie do sprzedaży nowego modelu od października 2008 roku.