Mieszkańcom kontynentu będzie musiała wystarczyć zwykła wersja Type-R, ale dwudziestu wybrańców z Wielkiej Brytanii będzie mogło cieszyć się z ekstrawaganckiej wersji z logo Mugen. Firma ta zajmuje się przygotowywaniem samochodów Hondy do wyścigów GT, a w przeszłości także dostarczała silniki do zespołu F1 Lotus, Prost i Jordan.
Seria dwudziestu egzemplarzy Civic-R nie powstanie w Japonii, ale bezpośrednio na Wyspach Brytyjskich, warsztatach firmy Mugen Euro w Northampton. Produkcja będzie praktycznie całkowicie ręczna, a sam model jest tak naprawdę wyścigową wersją Civika przeznaczoną do jazdy po zwykłych drogach.Braku klientów Mugen nie musi się obawiać. Gdy w Japonii przedstawiony został Mugen Civic Type-RR, w ciągu sześciu minut sprzedano 300 egzemplarzy! To 50 egzemplarzy na minutę! To najprawdopodobniej rekord świata w kategorii „Kto najszybciej sprzeda całą produkcję jednego modelu?”.
Czym się różni wersja Mugen od zwykłej? Zmodernizowany został dwulitrowy silniki i-VTEC, który ma większą moc oraz nowy układ wydechowy wykonany ze stali nierdzewnej. Moc Mugena Type-R została zwiększona z 200 do 240 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy wzrósł z o 10%, ze 193 do 212 Nm. Zmodyfikowane zostało także zawieszenie i hamulce – wszystko po to, by auto jak najlepiej radziło sobie z dodatkową mocą.
Inne zmiany? Nowe obręcze kół ważą zaledwie 7,85 kg, co obniża wagę auta. Poprawiono także kształt zderzaków, by były bardziej aerodynamiczne. Wszystkie samochody z limitowanej serii otrzymają białą barwę nadwozia Honda Championship White, którą miały bolidy F1 w 1964 roku. Na środkowej konsoli umieszczono numer serii limitowanej. Dla tych, którzy chcą spróbować sił na torze, przygotowano tzw. Track Pack. W jego cenie są przednie fotele Recaro, ale nie ma tylnych, co też obniża wagę. Track Pack obejmuje także wskaźnik temperatury wody i oleju, czujnik ciśnienia w kołach oraz opony wyścigowe. Type R z Track Packiem nie jest jednak przeznaczony do wyścigów, gdyż nie zawiera klatki bezpieczeństwa.
Nad rozwojem tej wersji pracowano w Japonii, ale na terenie Wielkiej Brytanii przeprowadzono testy auta. Mugen Type R kosztuje na Wyspach prawie 180 tys. zł, podczas gdy zwykła wersja nieco ponad 100 tys.