Auto Świat Wiadomości Aktualności Najbardziej pożądane auta roku 2008

Najbardziej pożądane auta roku 2008

Autor Muller Joann
Muller Joann

Przygotowując się na ciężki rok 2008, producenci samochodów starają się maksymalnie wykorzystać potencjał swoich najlepszych nowych produktów, dlatego ponad 50 nowych gotowych do produkcji modeli i pojazdów koncepcyjnych pojawiło się na targach motoryzacyjnych Detroit.

Najbardziej pożądane auta roku 2008
Forbes
Najbardziej pożądane auta roku 2008

Targi Detroit 2008, największe i najważniejsze wydarzenie motoryzacyjne w USA, oferują chyba wszystko: od "zielonych" samochodów, po muskularne wyścigówki, mocarne pickupy i nowoczesne pojazdy rodzinne. Naszpikowane technologią pojazdy koncepcyjne, takie jak Cadillac Provoq przenoszą w przyszłość, kiedy będą królować paliwa inne niż benzyna i ropa.Na zdjęciach: Samochody przyszłościNa zdjęciach: Najtańsze w utrzymaniu samochody

Kolejnym znakiem czasu jest oferta aż czterech chińskich koncernów samochodowych, które mają nadzieję poznać cenne opinie amerykańskich konsumentów, nawet jeśli auta z Państwa Środka nie trafią na rynek USA jeszcze przez wiele lat.

Miło popatrzeć na futurystyczne pojazdy, ale co z samochodami, które znajdą się w salonach sprzedaży w tym roku?

Broom! Broom!

Jeśli jesteś fanatykiem mocy, masz szczęście. Wprawdzie ceny benzyny w Ameryce przekroczyły już 3 dolary za galon, jednak nie powstrzymało to koncernów samochodowych przed prezentacją kilku nowych samochodów sportowych dysponujących potężnymi silnikami. Są to na przykład Chevy Corvette ZR1 i Nissan (nasdaq: NSANY - news - people ) GT-R. General Motors (nyse: GM - news - people ) twierdzi, że ZR1 jest najszybszym i najmocniejszym samochodem, jaki kiedykolwiek zbudowali, jednak nowe technologie zapewniają płynną i komfortową jazdę. Nowy, turbodoładowany silnik LS9 (V-8 6,2l) generuje moc 620 koni mechanicznych, co zapewnia prędkość maksymalną 320 km/h. "Chevrolet chce przez ZR1 pokazać na co stać amerykański super-car, który kosztuje dwa, trzy, a nawet cztery razy mniej niż modele egzotycznych marek", mówi Ed Peper, General Manager Chevrolet’a.

GT-R, znany wielu Amerykanom jedynie z filmów i gier wideo, trafi do sprzedaży w USA w czerwcu. Otrzyma on nowy 480 konny, 3,8 litrowy silnik z dwiema turbinami, a cena nowego auta będzie zaczynać się od 70,000.

Modele ekologiczne

Cadillac liczy, że nowa, mocniejsza wersja cieszącego się uznaniem sedana CTS, czyli CTS-V, poprawi wizerunek Caddy'ego wśród klientów, którzy wciąż nie wierzą, że marka ta faktycznie wróciła do gry.

Lincoln też szykuje się na powrót, wierząc w siłę przebicia kilku nowych modeli, na przykład crossover’a o nazwie MKX. Następny w kolejce jest Lincoln MKS, nowy flagowy sedan ze szklanym dachem. MKS jest pierwszym modelem Forda wyposażonym w nowy układ EcoBoost zawierający benzynowy, turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ford uważa, że mniejsze, turbodoładowane silniki najlepiej zapewnią oszczędność paliwa w całej fordowskiej flocie bez konieczności poświęcania dobrych osiągów. Rzecznicy tej firmy twierdzą, że nowe silniki gwarantują zmniejszenie spalania o 20% i emisji o 7 do 15%. W ciągu następnych pięciu lat, co roku EcoBoost trafi do pół miliona pojazdów marek Ford, Lincoln i Mercury.

Istnieją też inne sposoby na zostanie "zielonym". Nowy napęd hybrydowy GM pozwala ogromnemu Chevy Tahoe uzyskiwać takie same spalanie rzędu 21 mil z galona, jakim szczyci się czterocylindrowa Toyota (nyse: TM - news - people ) Camry. W bieżącym roku do sprzedaży trafi mniejszy crossover Saturn Vue wyposażony w ten sam układ napędowy. Ekologiczne silniki wysokoprężne również są przebojem targów w Detroit. BMW zaprezentowało wysokoprężne wersje silników do SUV’a X5 i popularnych sedanów z serii 3. Mercedes, Volkswagen (other-otc: VLKAF - news - people ) i Audi w drugiej połowie tego roku taż mają przysłać do USA pojazdy wyposażone w silniki Diesla.Na zdjęciach: Samochody przyszłościNa zdjęciach: Najtańsze w utrzymaniu samochody

Zadziwia wyjątkowo uboga oferta luksusowych samochodów z Japonii-żadnych nowych modeli nie przedstawiły Lexus, Infiniti i Acura. BMW nadal rozbudowuje swoją gamę o dwa długo oczekiwane modele, najtańszą w ofercie serię 1 oraz "sportowego coupe" X6. Pojazdy z serii 1 są dostępne w wersji coupe lub cabrio, są bardziej przystępne cenowo niż flagowe BMW serii 3 i trafią do salonów już w marcu.

BMW określa swojego X6 jako przebój segmentu, który łączy w sobie zwinność coupe i wszechstronność SUV’a. X6, który pojawi się na rynku na wiosnę, ma pięć drzwi, cztery kubełkowe fotele, podniesione zawieszenie i ogromną przestrzeń bagażową. Klienci mają do wyboru dwa silniki: 400 konny V8 o pojemności 4,4 litra i 300 konny sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 3,3 litra - które bez wątpienia uczynią z X6 rakietę. Nowy, dynamiczny system kontroli trakcji BMW zwiększa osiągi maszyny przenosząc w razie potrzeby moment obrotowy na tylną oś. BMW będzie produkować X6 w zakładach w Spartanburgu w Karolinie Południowej. Na razie nie ma informacji dotyczących ceny samochodu.

W zeszłym roku, wraz z zapaścią na rynku nieruchomości zmalała sprzedaż pickupów. Jednak znów zanosi się na bezpardonowe zmagania konkurentów, gdy Ford rozwinie swoją gamę wiodących na rynku pickupów F-150, a Chrysler wytoczy na ring groźnie wyglądającą nową wersję Dodge’a Ram’a.

Autor Muller Joann
Muller Joann
Powiązane tematy: