Auto zostało zaprojektowane w Centrum Seat Sport.Pod maską Ibizy FR pracujesilnik o pojemności 1,8 litra 20VT (z pięcioma zaworami na cylinder). Rozwija moc 150 KM. Pozwala na osiągnięcie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 8,4 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 216 km/h. Bardzo dobre osiągi silnika nie wpłynęły jednak na wysokie zużycie paliwa. Wynosi ono - według danych producenta - 6,1 litra na 100 km. Dotychczas najsilniejszą Ibizą była wersja z silnikiem 1.9 TDI rozwijającym moc 130 KM, osiągająca prędkość maksymalną 207 km/h.Usportowiona Ibiza ma agresywny wygląd. Podkreślają go m.in. 16-calowe, pięcioramienne felgi z lekkich stopów w kolorze tytanu. W takim samym kolorze są boczne lusterka. Rura wydechowa zakończona jest chromowaną, podwójną końcówką.Nowa Ibiza ma specjalnie dla niej zaprojektowane zderzaki z kratkami wlotu powietrza oraz reflektory. Oprócz tych elementów znakiem rozpoznawczym są litery FR na bocznych słupkach.Wnętrze również zmieniono w porównaniu z dotychczas oferowanymi modelami Ibizy. Na desce rozdzielczej i panelu środkowym znajdziemy metalowe wykończenia w kolorze tytanu. Kierownicę orazdrążek skrzyni biegów wykończono szarą skórą. W parze z mocnym silnikiem idzie sportowe zawieszenie. Zostało ono specjalnie do tego modelu opracowane w Centrum Technicznym Seata w Martorell pod Barceloną.Sprężyny zawieszenia zostały utwardzone, zmieniono konstrukcję przedniej belki stabilizującej oraz przekonstruowano sposób mocowania tylnej osi. Te zabiegi spowodowały większą stabilność auta i lepsze prowadzenie podczas szybkiej jazdy.W przyszłym roku Seat oprócz wersji FR wprowadzi także drugi sportowy model - Ibizę Cuprę. Oznaczenie FR przejmie także Leon Top Sport.
Galeria zdjęć
Najmocniejsza Ibiza
Najmocniejsza Ibiza
Najmocniejsza Ibiza
Najmocniejsza Ibiza
Najmocniejsza Ibiza
Najmocniejsza Ibiza
Najmocniejsza Ibiza
Najmocniejsza Ibiza