Dostępna będzie wersja z manualną, 6-biegową przekładnią lub ze zautomatyzowaną 6-stopniową skrzynią DSG. Z tą ostatnią auto może przyspieszać do "setki" w ciągu 6,2 s (6,5 s przy wersji manualnej). Maksymalna prędkość R32 została ograniczona do 250 km/h.Topowy Golf wyróżnia się agresywną stylistyką. Specjalnie do tego modelu zaprojektowano duży, chromowany grill, dwie rury wydechowe z polerowanej stali i większy tylny spoiler. Auto ma 18-calowe felgi ze stopu lekkiego (20-szprychowe ze wzorem charakterystycznym dla wszystkich generacji R32) i opony w rozmiarze 225/40, które zaprojektowano tak, by wytrzymywały jazdę z prędkością 300 km/h. Zza "szprych" widać niebieskie zaciski hamulców (tarcze przednie mają średnicę 345 mm, tylne 310 mm).Wykończenie wnętrza podkreśla sportowe możliwości samochodu. Dominującymi materiałami są tu skóra (na profilowanych fotelach i kierownicy) oraz aluminium (detale kokpitu i pedały). Standard wyposażenia obejmie m.in.: automatyczną klimatyzację, system audio z 10 głośnikami, czujnik ciśnienia w oponach, 6 airbagów, ABS, ESP, system wspomagania hamowania, sportowe zawieszenie oraz reflektory biksenonowe. Cena w Niemczech od 32,2 tys. euro.
Najmocniejsza wersja Golfa
Pod koniec września oferta Volkswagena na rynku europejskim powiększy się o najszybszego i najmocniejszego w historii firmy seryjnie produkowanego Golfa. Nowy model R32 ma 6-cylindrowy, benzynowy silnik widlasty o pojemności 3,2 l i mocy 250 KM (dotychczas oferowana generacja osiągała moc 241 KM) oraz stały napęd na cztery koła 4MOTION.