Od innych Leonów odróżnić go można po dużych wlotach powietrza w przodu, nowych zderzakach i progach, 17-calowych alufelgach i szerokich, niskoprofilowych oponach (225/45 R 17). We wnętrzu znajdziemy atrakcyjną sportową stylizację: aluminiowe pedały i detale w konsoli środkowej, fotele Recaro, białe cyferblaty wskaźników i skórzana kierownica. Dobrej atmosferze sprzyja automatyczna klimatyzacja.Zespół napędowy zawiera volkswagenowski 2,8-litrowy V6, którego 204-konna moc przenoszona jest za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej na cztery koła. Sprint od startu do 100 km/h trwa krótkie 7,3 s. Przyspieszanie kończy się przy prędkości 235 km/h. 24-zaworowy silnik reaguje spontanicznie na dodanie gazu, moc rozwija równomiernie. Mimo że nie jest tak ostry jak 180-konny 1.8T, amatorzy sportowej jazdy będą mieli dość uciechy. Druga strona medalu: producent grozi zużyciem paliwa na poziomie 10,9 l/100 km.Bezpieczeństwo zapewniają cztery airbagi, ABS i ESP. Na szybko pokonywanych zakrętach Cupra zawieszona twardo, ale nie do bólu, wyraźnie się przechyla, pozostaje jednak bezpiecznie posłuszna rozkazom wydawanym za pomocą precyzyjnego układu kierowniczego.
Najszybszy z Leonów
Najszybszy Seat, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany seryjnie, pędzi z prędkością maksymalną 235 km/h. Nazywa się Leon Cupra 4.