Logo
WiadomościAktualnościNastępca Frontery

Następca Frontery

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Chevrolet właśnie rozpoczął sprzedaż tego modelu na rynku amerykańskim. Tam zaliczny jest on do klasy kompaktowych SUV-ów.

Następca Frontery
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Następca Frontery

Wersja europejska, czyli Frontera, będzie różnić się głównie stylistyką elementów nadwozia i wnętrza oraz jednostkami napędowymi. W oczekiwaniu na nowego Opla przyjrzyjmy się zatem Equinoxowi.Auto jest bardzo zgrabne, a przy długości 4795 mm i rozstawie osi 2857 mm gabarytami porównywalne z takimi modelami konkurencji, jak VW Touareg, Toyota Land Cruiser, Mitsubishi Pajero czy Hyundai Terracan. Cenowo zbliżone jest jednak do takich modeli, jak Honda CR-V, Hyundai Santa Fe czy Mitsubishi Outlander.W środku przestronnie i funkcjonalnie W aucie zastosowano innowacyjny system konfiguracji foteli, który w prosty sposób pozwala na szybką aranżację wnętrza do aktualnych potrzeb. Tylna kanapa, na której swobodnie mieści się trzech pasażerów, daje się przesuwać o 203 mm w przód lub tył, zapewniając w ten sposób albo komfortowe warunki podróżowania siedzącym tam osobom, albo powiększenie przestrzeni ładunkowej do wielkości 1943 l. Oparcie fotela pasażera można składać, co z kolei pozwala na przewożenie stosunkowo długich przedmiotów. Kokpit Equinoxa ma dość surową stylistykę. Pomyślano natomiast o licznych schowkach i dodatkowych uchwytach na napoje. W wyposażeniu podnoszącym komfort użytkowania mogą znaleźć się takie elementy, jak: automatyczna klimatyzacja, system nawigacji OnStar, komputer pokładowy, radio ze zmieniarką CD i odtwarzaczem MP3, a także skórzana tapicerka.Poziom bezpieczeństwa podnoszą m.in.: ABS, ESP, przednie i boczne airbagi oraz kurtyny powietrzne.Teraz tylko jeden silnik, we Fronterze czteryChevroleta wyposażono w niezależne zawieszenie. Napęd przenoszony jest na przednią oś lub obie. Obecnie Equinox występuje tylko z 6-cylindrowym, benzynowym silnikiem widlastym o pojemności 3,4 l i mocy 185 KM. Seryjnie dostępny z automatyczną 5-stopniową skrzynią biegów. Jednostka ta zapewnia dobrą elastyczność i przyspieszenie do 96 km/h w czasie 9,5 s. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym sięga 10,9 l.W nowej Fronterze gama silników będzie znacznie szersza i obejmie benzynowe jednostki o poj. 2,2 l i mocy 155 KM i 2.6 V6 o mocy 190 KM oraz nowoczesne wysokoprężne z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail o pojemności 1,9 l i mocy 120 oraz 150 KM.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: