Logo
WiadomościAktualnościNastępca mistrza

Następca mistrza

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Pobicie rekordu modelu 205 to tylko kwestia czasu - przez kilkanaście lat produkcji bramy fabryk opuściło ponad 5 milionów egzemplarzy. Wytwarzane od 1998 roku 206 goni ten wynik, jak tylko może - do tej pory wyprodukowano w sumie 3,35 miliona sztuk (a przecież od momentu uruchomienia taśm montażowych minęło zaledwie 4,5 roku!).

Mały Peugeot produkowany jest na 3 kontynentach w 7 krajach. W zeszłym roku "206" była najlepiej sprzedającym się autem na świecie (wyprzedziła nawet niekwestionowanego rekordzistę - Volkswagena Golfa). Słowem, auto okazało się prawdziwym hitem. Jednak szefowie Peugeota zdają sobie sprawę, że pasmo sukcesów nie będzie trwało wiecznie, a samochód po prostu posuwa się w latach. Ciężkie wyzwanie dla następcyW tym roku model 206 przeszedł bardzo drobny lifting (skoro autko tak doskonale sprzedaję się, nie trzeba eksperymentować z dużymi zmianami). Jednocześnie w zaciszu pracowni designerskich i biur konstrukcyjnych powstają propozycje następcy. Jeśli pierwsze grafiki auta powstałe w oparciu o szpiegowskie zdjęcia potwierdzą się, samochód nabierze rysów większego 307. Styl designerski Peugeota zapoczątkowany przez "206" sprawdził się doskonale i będzie kontynuowany także w przypadku następcy.Auto sprawia bardzo korzystne wrażenie, choć trzeba przyznać, że nie szokuje de-signem, tak jak np. nowe Renault Mégane. 207 będzie produkowane w 4 wersjach nadwoziowych: 3- i 5-drzwiowy hatchback, debiut pod koniec 2005 roku; kombi, premiera na początku 2006 roku; coupécabrio, do sprzedaży wejdzie najprawdopodobniej w lecie 2006 roku. Przy długości prawie 4 metrów "207" stała się "dorosłym" autem, które oferuje dużo miejsca na nogi pasażerom siedzącym z tyłu (dzięki większemu rozstawowi osi) oraz sporą przestrzeń nad głowami. Do elementów charakterystycznych nowego stylu Peugeota należeć będą znacznie masywniejsze tylne słupki dachowe oraz bardziej pionowa tylna szyba. Niewykluczone, że przy 207 CC konstruktorzy zrezygnują z tylnego rzędu siedzeń na rzecz większego bagażnika i przestrzeni pasażerskiej. Nowymi drogami podąży model 207 Station Wagon, który wzorem 307 SW będzie ewoluował w stronę minivana.W planach firmy jest także wersja sportowa "207" (poprzednik ma na tym polu olbrzymie sukcesy). Co się tyczy silników - w dużej mierze zostaną one przejęte z dotychczas produkowanej "206". Inne nowości "lwa"Oczywiście nowe 207 to niejedyna nowość, którą Peugeot zamierza w najbliższym czasie wdrożyć. Oto szczegóły: Peugeot 007, 3- i 5-drzwiowy, powstały we współpracy z Toyotą, zadebiutuje w 2005 roku; Peugeot 107 (Paryż 2004); Projekt A18, mniejszy brat obecnie produkowanego Partnera, debiut najprawdopodobniej w 2006 roku. Z wyjątkiem przedsięwzięcia z Toyotą wszystkie nowe modele oparte będą na platformie PF1, którą znamy już z CitroĎna C3 i Pluriela. Peugeot w rynkowej walce o klienta ukierunkowuje się na mieszkańców zatłoczonych miast. Nowość, "107", będzie oparta na koncepcyjnym modelu Sesame. Wymiary auta odpowiadają niemalże co do milimetrów C2 (3,66 metra długości, 1,66 szerokości, 2,31 rozstawu osi). Jedyną różnicą jest znacznie (bo o 20 cm) większa wysokość - 1,66 metra. Następca produkowanego od 1991 roku modelu 106 jako jedyny samochód w swojej klasie będzie miał przesuwane boczne drzwi. Po naciśnięciu przycisku po stronie kierowcy drzwi otworzą się i zamkną automatycznie (prawe będą miały taką możliowść w opcji). Jako "inteligentny" określany jest także system przesuwanych i składanych przednich siedzeń oraz tylnej kanapy. Oferta silnikowa taka sama jak w bratnim C2: znajdziemy tu trzy motory benzynowe - 1.1 (60 KM), 1.4 (75), 1.6 (110) oraz 68-konnego diesla 1.4. Ponadto wszystkie wersje będą mogły być wyposażane w automatyczną skrzynię biegów.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: