Tę rolę odegrać ma następczyni Kappy, której prezentacja spodziewana jest w połowie przyszłego roku. Nazwa topowej Lancii jest na razie przedmiotem ożywionych spekulacji. Włoska prasa, zazwyczaj dobrze poinformowana o planach Fiata, donosi, że w przypadku Lancii zrezygnowano z używania greckich liter do oznaczania kolejnych serii na rzecz fantazyjnych nazw, takich jak Lybra. Dla nowego modelu dyskutowana jest Aurelia - z powodu pozytywnych skojarzeń z dużymi limuzynami z lat 60.Jakkolwiek się będzie nazywała, nowa Lancia ściśle nawiązuje do stylistyki modelu studyjnego Dialogos. Na długości ok. 4,85 m znajdzie się dużo miejsca dla pasażerów i bagażu. Płyta podłogowa i konstrukcja osi przejęta zostanie z Alfy Romeo 166. Oprócz wersji trzybryłowej planowane jest także kombi, które będzie najprawdopodobniej znów produkowane przez Pininfarinę. Nie zapadła natomiast jeszcze decyzja na temat wariantu coupé.
Nie tylko dla papieża
Gdy na początku jubileuszowego roku 2000 koncern Fiata podarował papieżowi Janowi Pawłowi II dostojną limuzynę Lancię Giubileo (zdjęcie obok), jasne było, że stanowi ona zapowiedź przyszłego modelu flagowego z Turynu. Plasująca się w klasie wyższej Kappa, która zadebiutowała jesienią 1994 roku, straciła już nieco na aktualności i turyńskiemu koncernowi brakuje jednoznacznie luksusowego modelu.