Skonstruowano samochód Audi quattro z napędem na cztery koła i z turbodoładowanym silnikiem. Po kilku latach stało się to standardem obowiązującym w światowych rajdach.29 października 1980 roku firma Audi zadebiutowała w sporcie samochodowym. Załoga Hannu Mikkola i Arne Hertz wystartowała poza konkurencją na Rajdzie Algarve w Portugalii. Uzyskali czas o 25 minut lepszy od zwycięzcy imprezy, mistrza Europy Antonio Zaniniego.Pierwsze oficjalne zwycięstwo na Audi quattro odniósł w 1981 roku w austriackim Rajdzie Jänner miejscowy kierowca Franz Wittmann. Potem był start w Rajdzie Monte Carlo. Żaden z dwóch samochodów nie osiągnął mety, ale już na kolejnych zawodach w Szwecji Hannu Mikkola cieszył się ze zwycięstwa.Rajdowe sukcesyW roku 1981 Mikkola wygrał jeszcze Rajd RAC w Wielkiej Brytanii. MichÝle Mouton, druga z kierowców fabrycznych Audi, była sensacją Rajdu San Remo. Po raz pierwszy kobieta wygrała eliminację rajdowych mistrzostw świata.Kolejny sezon należał do MichÝle Mouton. Wygrała w Portugalii, Grecji oraz Brazylii. Niewiele jej zabrakło do zdobycia tytułu mistrzowskiego. Dobre wyniki Audi (zwycięstwa Hannu Mikkoli w Finlandii i Stiga Blomqvista w Wielkiej Brytanii) dały niemieckiemu koncernowi pierwsze mistrzostwo świata w kategorii producentów. W roku 1984 Hannu Mikkola w swej długiej i bardzo bogatej karierze został rajdowym mistrzem świata. Jeszcze lepszy był kolejny sezon. Na początek Walter Röhrl wygrał Rajd Monte Carlo. Jego kolega Stig Blomqvist był najlepszym kierowcą sezonu. Potwierdził to zwycięstwami w Szwecji, Grecji, Nowej Zelandii, Argentynie i na Wybrzeżu Kości Słoniowej. Hannu Mikkola wygrał jeszcze Rajd Portugalii, a Audi po raz drugi zdobyło tytuł dla najlepszego zespołu.Potem było już nieco gorzej. Audi Sport quattro S1 nie nawiązał do poprzednich sukcesów. Tylko Walter Röhrl zdołał wygrać w San Remo. Sezon 1986 to był czarny rok dla sportu rajdowego. Po tragicznym wypadku w Portugalii ekipa Audi wycofała się z mistrzostw świata. Jednak w następnym roku po likwidacji grupy B koncern wrócił na trasy. Za kierownicą Audi 200 quattro Hannu Mikkola wygrał słynny Rajd Safari w Kenii. Czas na wyścigiW sezonie 1988 przyszła pora na zmianę orientacji zespołu. Audi zaangażowało się w wyścigi. Chociaż trzeba przyznać, że uczestniczyło w nich wcześniej. W latach 1985-1987 MichÝle Mouton, Bobby Unser i Walter Röhrl wygrali najsłynniejszy wyścig górski na szczyt Pikes Peak w Kolorado w USA.Audi 200 quattro wystartowało w amerykańskij serii TransAm. Hurley Haywood, jeden z trzech członków zespołu, został mistrzem, a ekipa z ośmioma zwycięstwami zdobyła z dużą przewagą tytuł w konkurencji marek. W następnym sezonie do bardziej liczących się mistrzostw IMSA-GTO zgłoszono Audi 90 quattro. Najskuteczniejszym kierowcą serii był Hans Joachim Stuck. Nie zdobył jednak tytułu, ponieważ podobnie jak zespół nie startował w długodystansowych wyścigach w Sebring i Daytonie na początku sezonu.Sezon 1990 to powrót do Europy. Zaczęto od Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (DTM). Tym razem Hans Joachim Stuck wywalczył tytuł, a Audi V8 quattro zostało najlepszym samochodem. Rok później Audi obroniło mistrzostwo w klasyfikacji producentów, a najlepszym kierowcą serii tym razem został ich inny kierowca Frank Biela. Potem przyszła seria w mistrzostwach samochodów klasy superturystycznej. W 1993 Frank Biela zdobył tytuł we Francji, rok później Emanuele Pirro we Włoszech. Najpierw ścigano się na Audi 80 quattro, a potem na modelu A4 quattro. Na tym ostatnim wyścigowe mistrzostwo Polski wywalczył Andrzej Dziurka.Mistrzowie Le MansPrzed trzema laty zaczęła się nowa epoka w historii Audi. Powstał sportowy prototyp Audi R8. W swym pierwszym starcie w 1999 roku w klasycznym 24-godzinnym wyścigu w Le Mans dwa pojazdy zespołu dotarły do mety na trzecim i czwartym miejscu. To była dopiero zapowiedź nadchodzących sukcesów.Sezon 2000 przyniósł firmie z Ingolstadt wielkie potrójne zwycięstwo w 24 godzinach Le Mans. Ponadto wygrano w 12-godzinnym wyścigu w Sebring oraz "Petit Le Mans" w USA. W sumie dziewięć zwycięstw dało tytuły mistrzowskie w kategorii kierowców, producentów i teamów w American Le Mans Series, najbardziej liczących się zawodach dla sportowych prototypów i samochodów GT.Miniony sezon także zakończono sukcesem, tym razem podwójnym, w Le Mans. W American Le Mans Series także zanotowano identyczny wynik jak przed rokiem.
Galeria zdjęć
Niekończąca się historia
Niekończąca się historia