Logo
WiadomościAktualnościNiekończący się wyścig

Niekończący się wyścig

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Najbardziej spektakularną nowością Hondy jest z pewnością następca GL 1500 Gold Wing. Po trzynastu latach produkcji doczekał się on godnego następcy.

Niekończący się wyścig
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Niekończący się wyścig

Nowy Gold Wing 1800 kultywuje turystyczne tradycje poprzednika. Mimo że jest zupełnie nową konstrukcją, pozostaje wierny charakterystycznym dla tego modelu rozwiązaniom. Silnik to nadal sześciocylindrowy bokser. Osiąga moc 119 KM i moment 167 Nm przy 4400 obr./min. Zastosowano aluminiową ramę, która przyczyniła się do "schudnięcia" całego motocykla aż o 9 kg. Seryjnie wyposażany jest on m.in. w ABS, tempomat, interkom i sprzęt muzyczny. Druga nie mniej sensacyjna nowość firmy to mega cruiser VTX 1800. Potężny V2 o mocy 108 KM dominuje w sylwetce tego olbrzyma. Rekordowa w klasie jest nie tylko pojemność silnika, ale także moment obrotowy 163 Nm uzyskiwany już przy 3000 obr./min czy rozstaw osi 1715 mm. Wśród konkurentów VTX wyróżnia się też stylistyką odbiegającą od spokojnego wizerunku klasycznego krążownika na rzecz bardziej dynamicznej linii. Przyczynia się do tego przednie zawieszenie upside-down charakterystyczne dla motocykli sportowych.Ciesząca się uznaniem za udane połączenie sportowych osiągów i komfortu Honda CBR 600F otrzymała w tym roku wtrysk paliwa i nowy kształt owiewek. Dostępna będzie również w wersji Sport, rozpoznawalnej po dzielonej kanapie. CBR 600F Sport ma wzmocnioną konstrukcję i jest zdecydowanie bardziej ukierunkowana na sportowy styl jazdy. Rodzina miejskich enduro powiększyła się o XL125V Varadero. Ten lekki i zwinny motocykl stylistycznie naśladuje Varadero 1000. Podobnie jak on napędzany jest silnikiem widlastym.W skuterach Honda wprowadza dwa nowe modele Jazz 250 i Silver Wing. Oba mają turystyczny charakter. Zwłaszcza Silver Wing, którego moc 50 KM pozwala rozwinąć prędkość 160 km/h, a pojemność czyni go królem skuterów.Na czele nowości Yamahy stoi FJR 1300 wprowadzający firmę do rywalizacji w najbardziej prestiżowej klasie dużych motocykli sportowo-turystycznych. Jest on zupełnie nową konstrukcją, w której główny nacisk położono na przydatność do szybkiej turystyki. Silnik jest nowoczesną jednostką chłodzoną cieczą o mocy 145 KM, odznaczającą się dużą elastycznością i zapewniającą nieprzeciętne osiągi. W celu zwiększenia przydatności do turystyki w motocyklu tym zastosowano bezobsługowy i trwały wał Kardana.Kolejną nowością jest FZS 1000 Fazer. Wykorzystuje on silnik z jednego z najlepszych motocykli sportowych YZF-R1. Jego moc zmniejszono do 143 KM, ale poprawiono przebieg momentu obrotowego. Dzięki takiej mocy i małej masie 208 KM jest to niezwykle dynamiczny motocykl, którą to cechę podkreśla stylistyka nawiązująca również do R1.Po ubiegłorocznej premierze modelu WR 250F Yamaha wprowadza na rynek wersję crossową YZ 250F. Wyjątkowość tego motocykla polega na tym, że napędzany jest on niezwykle zwartym silnikiem czterosuwowym mocą dorównującym dwusuwom, a przewyższającym je elastycznością.Nowością jest też megaskuter XP 500 Tmax. Łączy on niezwykły komfort z nieprzeciętnymi jak na tę kategorię osiągami. Ofertę mniejszych skuterów uzupełnił dwumiejscowy Maxter 125, o spokojnym miejskim charakterze.W tym roku sportowe nowości Suzuki przeprowadziły szturm na pierwsze pozycje w klasie 600 i 1000. Na czoło klasy 1000 wysunął się GSX-R 1000. Silnik tego motocykla osiąga największą w swojej klasie moc 160 KM. Równie imponująca jest niezwykle niska masa 170 kg. Druga sportowa nowość GSX-R 600 podniosła standard w klasie 600 nieosiągalną dotąd małą masą 163 kg. Również moc silnika daje jej miejsce na czele stawki, ustępując zaledwie o 4 KM motorowi Yamaha YZF-R6.Rodzinę cruiserów wzbogacił VL 800 Volusia. Ten duży jak na swoją klasę krążownik wykorzystuje silnik V2, a tylne koło napędzane ma wałem Kardana. Leciwy GS 500 doczekał się modernizacji, która głównie skupiła się na zmianach stylistycznych.Wśród nowości znalazły się również cross JR 80, adresowany do kilkuletnich dzieci, i miejskie skutery UE 125 i EU 150.Najważniejszą nowością tej firmy jest naked-bike ZRX 1200. Ten ognisty motocykl napędzany jest czterocylindrowym silnikiem chłodzonym powietrzem mocno spokrewnionym z poprzednim modelem 1100, ale znacznie silniejszym. Równocześnie ukazały się wersja S z obszerną owiewką i R z miniowiewką. Debiutujący przed dwoma laty ZR 7 w obecnym sezonie dostępny jest również z owiewką, wersja ta oznaczona jest literą S. Kusa owiewka poprawia wygląd i komfort podczas wyższych prędkości.VN 800 Drifter w nowy sezon wkracza zmieniony zewnętrznie dzięki znacznie większej ilości chromu.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: