Król nadal pozostał królem, ale ludzie Volkswagena powinni zacząć się porządnie zastanawiać nad zmianą strategii sprzedaży Golfa. Od stycznia do listopada 2010 roku w Niemczech sprzedano 234 135 Golfów. W analogicznym okresie 2009 roku było ich ponad 345 tys. Ponad 32 proc. spadek to w dużej części efekt braku premii środowiskowej. Ale czy tylko?
Złe wiadomości z niemieckich statystyk wyłaniają się także dla centrali Opla w Russelsheim – Astra IV odnotowała większy spadek – 33,9 proc. I nie jest to wcale najgorszy wynik, choć w liczbach bezwzględnych również z pewnością nie wygląda to dobrze (65 472 do 99 086 sztuk).
Powodów do zadowolenia nie ma także Skoda. Sprzedaż królowej premii szrotowej – Fabii - „zjechała” aż o 55,3 proc. Największy spadek sprzedaży w Niemczech odnotował Ford Mustang (-83,0 proc.). Na pierwszy rzut oka – dramat. Gdy jednak porównamy liczby (w 2009 sprzedano 200 Mustangów, rok później 34), widać wyraźnie, że z punktu widzenia rynku nie ma to żadnego znaczenia. Podobnie rzecz ma się z Rolls Royce'm Ghost – 50-procentowy spadek oznacza, że w tym roku sprzedano o 7 aut mniej.
W galerii zdjęć zobacz, które auta w 2010 roku straciły w Niemczech najbardziej!
Galeria zdjęć
Kia Picanto: 2009 - 14 398 szt., 2010 - 4735 szt. (-67,1 proc.)
Peugeot 407: 2009 - 2592 szt., 2010 - 1183 szt. (-54,4 proc.)
Fiat Panda: 2009 - 55 735 szt., 2010 - 22 800 szt. (-59,1 proc.)
Ford Mustang: 2009 - 200 szt., 2010 - 34 szt. (-83 proc.)
Fiat Punto Evo: 2009 - 52 573 szt., 2010 - 13 933 szt. (-73,5 proc.)
Toyota Yaris: 2009 - 41 194 szt., 2010 - 19 430 szt. (-55,3 proc.)
Suzuki Splash: 2009 - 11 116 szt., 2010 - 3439 szt. (-69,1 proc.)
Mitsubishi Colt: 2009 - 19 034 szt., 2010 - 8532 szt. (-55,2 proc.)
VW Golf pozostał królem, ale w 2009 roku zarejestrowano 345 428 sztuk, a rok później tylko 234 135 (-32,2 proc.)
Dacia Sandero: 2009 - 48 083 szt., 2010 - 15 664 szt. (-67,4 proc.)
Dacia Logan: 2009 - 30 116 szt., 2010 - 8636 szt. (-71,3 proc.). Z oferty wycofano Logana sedan!
Chevrolet Aveo: 2009 - 7199 szt., 2010 - 2942 szt. (-49,9 proc.)
Seat Ibiza: 2009 - 44 675 szt., 2010 - 21 923 szt. (-50,9 proc.)
Ford Fiesta: 2009 - 98 303 szt., 2010 - 49 210 szt. (-49,9 proc.)
Peugeot 207: 2009 - 57 110 szt., 2010 - 22 613 szt. (-60,4 proc.)
Toyota iQ: 2009 - 9804 szt., 2010 - 3009 szt. (-69,3 proc.)
Rolls Royce Phantom: 2009 - 14 szt., 2010 - 7 szt. (-50 proc.)
Saab 9-3: 2009 - 989 szt., 2010 - 494 szt. (-50,1 proc.)
Peugeot 4007: 2009 - 1386 szt., 2010 - 657 szt. (-52,6 proc.)
Kia Soul: 2009 - 2682 szt., 2010 - 1326 szt. (-50,6 proc.)
Opel Astra: spadek z 99 086 na 65 472 sztuk (-33,9 proc.)
Citroen C1: 2009 - 21 350 szt., 2010 - 10 048 szt. (-52,9 proc.)
Alfa Romeo MiTo: 2009 - 7510 szt., 2010 - 2869 szt. (-61,8 proc.)
Suzuki Swift: 2009 - 19 200 szt., 2010 - 8939 szt. (-53,4 proc.)
Skoda Fabia: 2009 - 100 086 szt., 2010 - 44 701 szt. (-55,3 proc.)