Niemieckie statystyki potwierdzają, że w ostatnich tygodniach decyzję o zakupie nowego samochodu podejmowali ludzie, którzy bez dopłaty za złomowanie nowego auta by nie kupili. Segment mini w ciągu roku wzrósł o 144 proc., a małych samochodów w Niemczech sprzedano w lipcu o 68 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2008 roku. Natomiast wyższa klasa średnia straciła 23 proc.

Znaczny wzrost sprzedaży w lipcu 2009 roku odnotowały marki, które posiadają w swojej ofercie mniejsze modele. Kia w Niemczech sprzedała o 110 proc. więcej aut niż przed rokiem, Fiat o 95 proc. więcej, Hyundai +93 proc., Nissan +90 proc.,Citroën +81 %, Peugeot +74 %, Suzuki +73 % i Škoda +67 %.

Na minusie są jedynie marki premiowe – Porsche, koncern Chrysler, amerykańskie marki GM oraz Saab i Volvo.