Rekord został ustanowiony samochodem Nissan GT-R w wersji podstawowej, wyposażonej w standardowe ogumienie przeznaczone na rynek japoński. Pojazd prowadził główny kierowca testowy GT-R, Tochio Suzuki, który poprawił wcześniejszy rekord okrążenia o 9 sekund.

Poprzedni rekord czasu okrążenia toru przez GT-R wynosił 7 minut i 38 sekund, i także został ustanowiony przez Suzukiego. Był to jeden z najlepszych czasów okrążenia uzyskanych przez samochód seryjny mimo lekko wilgotnej nawierzchni na dwóch zakrętach.

- W trakcie ubiegłorocznych prób byliśmy zawiedzeni warunkami panującymi na Nurburgring, ale zawsze uważaliśmy, że GT-R może uzyskać czas przejazdu poniżej 7 minut i 30 sekund – powiedział Kazutoshi Mizuno, główny projektant modelu GT-R.Czas poniżej 7’30” oznacza, że GT-R jest jednym z najszybszych samochodów seryjnych na świecie. Naszym zamiarem było skonstruowanie wszechstronnego wyczynowego supersamochodu dostępnego dla każdego, zawsze i wszędzie. Jestem przekonany, że GT-R jest właśnie takim pojazdem.

Dla porównania podajemy czasy okrążenia pętli północnej Nurburgring przez inne supersportowe samochody: Porsche Carrera GT (7:32), Pagani Zonda F (7:33), Koenigsegg CCR (7:34), Porsche 911 Turbo (7:40), Ferrari F430 F1 (7:55).

Pierwsze egzemplarze całkowicie nowego modelu GT-R trafiły do klientów w Japonii w grudniu 2007 r. W USA i Kanadzie sprzedaż rozpocznie się w lipcu, a do Europy, w tym do Polski, pojazd trafi w ciągu najbliższych 12 miesięcy.