Zasada działania unoszonej podczas zderzenia z pieszym maski jest bardzo prosta: stworzyć więcej przestrzeni, by zapobiec uderzeniu głowy w twarde podzespoły i ograniczyć tym samym ryzyko obrażeń. W przypadku zderzenia samochodu z pieszym, tylna krawędź maski unosi się, tworząc ochronną przestrzeń pomiędzy maską a znajdującymi się pod nią elementami silnika.

W zależności od siły uderzenia, wbudowany w przedni zderzak czujnik aktywuje jednostkę sterującą, która uwalnia pirotechniczne urządzenie unoszące maskę.

Rozwiązanie to daje również większą swobodę projektantom zmuszonym do pogodzenia estetyki opływowej linii maski z większym poziomem bezpieczeństwa, który zapewnić można dzięki większej ilości przestrzeni ochronnej nad elementami silnika.

Nissan podjął na poziomie globalnym wyzwanie budowania coraz bezpieczniejszych pojazdów, wyposażonych w zaawansowane rozwiązania techniczne. W Japonii, wizja firmy zakłada ograniczenie liczby zabitych bądź rannych w wypadkach z udziałem aut Nissana o połowę do roku 2015 - w porównaniu z poziomem z roku 1995.

Pojazd, który pomaga chronić ludzi

Nissan opracowuje zaawansowane technologie z zakresu bezpieczeństwa czynnego, nazywane łącznie Tarczą Bezpieczeństwa. Badania poświęcone są zachowaniu się samochodu na sześciu etapach - od zwykłej jazdy aż po warunki powypadkowe. Na każdym z tych etapów wprowadzane są odpowiednie bariery, zapewniające kierowcy i pasażerom możliwie najskuteczniejszą ochronę.