Nissan Murano pojawił się na rynku północnoamerykańskim w roku 2003 i tamtejszy sukces zmusił markę do rozpoczęcia sprzedaży w Europie. Zanim auto trafiło na europejski rynek, Nissan przeprowadził ponad 1600 modyfikacji, by Murano odpowiadało wymaganiom europejskich klientów. Nissan Murano wniósł do kategorii SUV nowy styl, który przypomina bardziej samochody sportowe. Nowa ewolucja (Murano 2009) pojawi się u europejskich sprzedawców w przeciągu przyszłego roku.
Zmiany przebiegły nie tylko w stylistyce nadwozia, ale także we wnętrzu i pod maską. Napęd zapewnia znany benzynowy 6-cylindrowy silnik o pojemności 3,5 l i mocy zwiększonej do 198 kW (269 KM). Oprócz deski rozdzielczej, która wygląda teraz nowocześniej, we wnętrzu znajdziemy nowe boczki drzwi i podsufitkę. Dzięki zmodernizowanej technologii produkcji udało się uzyskać węższe słupki dachowe, dzięki czemu poprawiła się widoczność oraz sztywność nadwozia. W ofercie wyposażenia opcjonalnego znajdziemy teraz duży dwuczęściowy szklany szyberdach, klapę bagażnika otwieraną elektronicznie czy system multimedialny Bose z twardym dyskiem o pojemności 9,3 GB i możliwością podłączenia przenośnych odtwarzaczy.
Na forach internetowych pojawiła się fala krytyki pod adresem nowej stylistyki przedniej maski. Według internautów odmłodzony model stracił na osobowości.
Swoje opinie na ten temat można wyrażać w komentarzach pod artykułem.