Nowy Nissan Patrol nie jest tak kanciasty jak jego poprzednik, jego łagodne linie podkreślają jego nowoczesną konstrukcję, jednak producent zapewnia, że najnowsza generacja kultowej terenówki będzie tak solidna jak jego poprzednicy.
Jako że mamy, doczynienia z całkowicie nowym modelem nie może dziwić nas to, że wraz z nadwoziem całkowicie przeprojektowano wnętrze. Szczęśliwi kierowcy „okrętu" produkowanego przez Nissana będą pławić się w luksusie - dlaczego? Według producenta większość klientów kupuje Patrola z myślą o poruszaniu po utwardzonych drogach, a radości jazdy w trudnym terenie, którą oferuje Patrol korzysta jedynie 15 użytkowników tego modelu, tak więc skupiono się na zapewnieniu maksymalnego komfortu podczas podróży po utwardzonych drogach.
7. generacja Nissana Patrola została zbudowana na nowej większej płycie podłogowej, dzięki czemu we wnętrzu wygospodarowano więcej miejsca nie tylko dla kierowcy, ale również pasażerów podróżujących w 2. i 3-rzędzie.
Niestety obecnie nie wiadomo, jakie jednostki napędowe trafią pod maskę Patrola sprzedawanego w Europie. Wiemy jednak, że topową jednostką będzie benzynowa V8-ka o pojemności 5,6 l osiągająca maksymalnie 400 KM i 550 Nm momentu obrotowego, co w połączeniu z napędem 4x4 uzbrojonym w 4 tryby pracy: piasek, asfalt, śnieg oraz skały powinno zapewnić zdolność pokonywania nawet dużych przeszkód terenowych. Mamy jednak nadzieję, że na europejski rynek Nissan przygotował mocnego oszczędnego diesla.