Nissan odmłodził swój klasyczny model Pick-up. Samochód otrzymał nie tylko nowe oznaczenie NP300, ale również zmodernizowany silnik wysokoprężny pełniący normę emisji spalin Euro 4.
Od starszych wersji Pick-up odróżnia się w zasadzie tylko oznaczeniem NP300, ponieważ Nissan obrał drogę klasycznej konstrukcji przeznaczonej do trudnej pracy, a Pick-up w tym zakresie sprawdzał się doskonale. Tak więc nadwozie, podwozie i wnętrze pozostaje bez zmian.
Jeden silnik, trzy nadwozia
Do napędu odmłodzonego modelu służy doładowany 4-cylindrowy silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail. Jednostka o pojemności 2,5 l oferuje 98 kW (133 KM) przy 4000 obr./min, a moment obrotowy 294 Nm osiągany jest przy 2000 obr./min. Silnik w standardzie połączono z 5-biegową przekładnią manualną i napędem na cztery koła dla wszystkich wersji. Dyferencjał o zwiększonym tarciu ma zapewnić lepszą trakcję i stabilność.
Nissan Pick-up NP300 ma wytrzymałe i masywne podwozie z ramą podłużnicową. Niezależne zawieszenie przednich kół i tylne resory listwowe powodują, że tył auta lekko odskakuje, gdy samochód jedzie bez ładunku po utwardzonej nawierzchni. Jednak w terenie sztywna oś przyczynia się do doskonałych właściwości jezdnych.
W ofercie nadwozi znajdziemy trzy tradycyjne kabiny – Single Cab, King Cab i Double Cab. Wersja Single Cab z najkrótszą kabiną oferuje skrzynię ładunkową o długości 2235 mm i szerokości 1465 mm. Wersja King Cab otrzymała wydłużoną kabinę z przestrzenią bagażową za siedzeniami. Skrzynia ładunkowa w tej wersji ma 1865 mm długości i 1390 mm szerokości. Pick-up Double Cab dysponuje kabiną dla pięciu osób, która jednak skróciła skrzynię ładunkową do 1485 mm, szerokość pozostaje taka sama jak w wersji King Cab. Masa użytkowa zależna jest od wersji i wynosi od 955 do 1115 kg, a masa hamowanej przyczepy może wynieść 2800-3000 kg.
Wygodnie i praktycznie
Takie wartości jak prześwit 230 mm, kąt natarcia z przodu i z tyłu 31 stopni i kąt rampowy 25 stopni oraz możliwość brodzenia w zanurzeniu 450 mm wskazują, że Nissan Pick-up NP300 jest prawdziwą terenówką. Potwierdziły to jazdy na torze testowym, gdzie auto bez problemu wspinało się na zbocza o pochyleniu 39 stopni i wytrzymywało nachylenie boczne 48 stopni.
Samochód nadaje się również do zwykłego podróżowania, gdyż oferuje załodze całkiem komfortowe warunki w kabinie. Co prawda pojazd nawet nie próbuje udawać samochodu osobowego, ale wbrew twardym plastikom oferuje przyjemny klimat we wnętrzu. Nissan Pick-up NP300 oferowany będzie w dwóch wersjach wyposażenia oznaczonych Basic i Sport, przy czym druga z wymienionych dostępna będzie wyłącznie z nadwoziem Double Cab.
Wyposażenie Basic obejmuje w standardzie dwie przednie poduszki powietrzne, ABS, immobilizer, wspomaganie kierownicy, kierownicę regulowaną na wysokość, zestaw do montażu radia z dwoma głośnikami i zegarek cyfrowy. Za dopłatą dostępna będzie klimatyzacja manualna, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane lusterka wsteczne, zdalnie sterowany zamek centralny czy radio z odtwarzaczem CD. W wersji Sport wyżej wymienione elementy znajdziemy w wyposażeniu standardowym, które dodatkowo wzbogacone jest o przednie lampy przeciwmgielne, 16-calowe koła ze stopów lekkich oraz przedni zderzak i boczne listwy w kolorze nadwozia. Tylny zderzak jest chromowany.
Nissan Pick-up NP300 oferuje również wydłużone do 30 000 km przeglądy gwarancyjne. Ogólna gwarancja wynosi 100 tys. km lub trzy lata oraz 6 lat na perforację nadwozia.
Nissan Pick-up NP300Silnik2,5 l Turbo DieselPojemność skokowa [cm3]2488Cylindrów/zaworów4/4Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]98 (133)/4000Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]294/2000Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]9,1Emisje CO2 [g/km]241Masa własna [kg]1725-1800