Technologia X-by-Wire polega na zastosowaniu okablowania i impulsów elektrycznych zamiast mechanicznych połączeń do sterowania najważniejszymi układami, w tym kierowniczym, hamulcowym i przeniesienia napędu.

Takie rozwiązanie eliminuje wiele ograniczeń w zakresie integracji systemów działających w pojeździe, zapewniając większą elastyczność pod względem wykorzystania przestrzeni. EA2 oparty jest na crossoverze Murano pierwszej generacji.

Podstawowe informacje o technologii X-by-Wire w EA2:

- Elektroniczny układ kierowniczy i elektroniczny układ hamulcowy:Dzięki zastąpieniu konwencjonalnych połączeń mechanicznych połączeniami elektrycznymi, układ kierowniczy i układ hamulcowy udało się zmniejszyć, uzyskując więcej przestrzeni we wnętrzu pojazdu bez zmiany długości jego nadwozia. W koncepcyjnym EA2 oznaczało to dodanie trzeciego rzędu siedzeń i zwiększenie liczby miejsc do siedmiu.

Elektroniczny układ kierowniczy pozwala także na zastosowanie mniejszej, „wyścigowej” kierownicy, którą można obracać z mniejszym wysiłkiem i przesuwać w celu ułatwienia wsiadania i wysiadania.

Elektroniczny układ hamulcowy umożliwia skrócenie skoku pedału hamulca i zwiększenie ilości miejsca w środku dzięki zastąpieniu wspomagania, cięgien i układu hydraulicznego połączeniami elektrycznymi.

Zastosowanie elektronicznego układu kierowniczego i hamulcowego pozwoliło na zwiększenie długości wnętrza pojazdu do 2600 mm, czyli o 110 w porównaniu z tradycyjnym modelem.

- Elektroniczny układ zmiany biegów:Elektroniczny układ sterowania skrzynią biegów umożliwia zastosowanie ruchomej konsoli centralnej, ułatwiającej przemieszczanie się między fotelami kierowcy i pasażera.

X-by-Wire przyczynia się także do zmniejszenia masy pojazdu, co przekłada się na poprawę osiągów, mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję spalin.