Logo
WiadomościAktualnościNissan: prawie 20-procentowy wzrost sprzedaży w 2009 roku

Nissan: prawie 20-procentowy wzrost sprzedaży w 2009 roku

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun

Nissan zakończył ubiegły rok z fenomenalnym - w opinii firmy -wynikiem, prawie 20 procentowym wzrostem sprzedanych samochodów w stosunku do 2008 roku. Nabywców znalazło 12 168 Nissanów.

Nissan: prawie 20-procentowy wzrost sprzedaży w 2009 roku
Auto Świat
Nissan: prawie 20-procentowy wzrost sprzedaży w 2009 roku

Gwiazdą sprzedaży 2009 roku jest bez wątpienia model Qashqai, którego Nissan sprzedał 5147 egzemplarzy.

Popyt na ten model rośnie systematycznie od daty jego debiutu na rynku. W 2008 nabyło go 2769 osób, co oznacza niemalże podwojenie jego sprzedaży.

W dalszej kolejności na liście sprzedaży znalazły się następujące modele: Micra (1654), NOTE (1600), Navara (1151) oraz X-Trail (625).

Udział rynkowy Nissana za ubiegły rok wzrósł natomiast do 3,4 %.

- W roku tak trudnym – jakim bez wątpienia był rok 2009 – firma Nissan pokazała, że dysponując właściwymi produktami oraz strategią rynkową, rozwijać się można w każdych czasach. Przez ostatnie 12 miesięcy udało nam się zwiększyć nasz udział rynkowy w regionie, sprzedaliśmy więcej samochodów niż kiedykolwiek przedtem, zrobiliśmy solidne postępy w rankingach satysfakcji klienta i zwiększyliśmy dochodowość naszej sieci dealerów. Nissan Qashqai okazał się liderem w segmencie kompaktowych SUV w Europie Środkowej i Wschodniej, z 10 000 egzemplarzy sprzedanych w 2009 roku. W Nowym Roku, dzięki udoskonalonemu modelowi Qashqai oraz szeregowi nowych modeli, oczekujemy 15 procent wzrostu biznesowego na obsługiwanych przez nas rynkach -komentuje Szymon Waluś, Dyrektor Sprzedaży na Europę wschodnią i centralną.

Nissan Sales Central & Eastern Europe, założona w lipcu 2005 r., obejmuje swoim zasięgiem cztery kraje: Węgry, Polskę, Czechy i Słowację.

W 2009 roku Nissan sprzedał w tym regionie 19 700 samochodów. Firma zatrudnia 130 pracowników w 4 stolicach oraz ma 85 placówek handlowych prowadzonych przez 50 dealerów.

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun
Powiązane tematy: