Nissan Qashqai+2, który przedstawił się na salonie samochodowym w Londynie, bazuje na popularnym crossoverze Qashqai. Z modelem bazowym łączy go wspólna stylistyka, jednak karoseria została wydłużona o 211 mm do 4526 mm, a rozstaw osi zwiększył się o 135 mm do 2765 mm. Qashqai+2 jest również o 38 mm wyższy, tak więc wysokość nadwozia wynosi 1643 mm. Zmiany rozmiarów odbiły się również wewnątrz – nad głowami podróżnych pierwszego rzędu wygospodarowano dodatkowe 16 mm, w drugim rzędzie przestrzeń nad głowami zwiększyła się o 10 mm. Za przednimi siedzeniami o 23 mm zwiększyła się również przestrzeń na nogi. W wersji 5-miejscowej bagażnik wersji wydłużonej oferuje 500 litrów, czyli o 90 l więcej od krótkiej wersji.
Nissan planuje sprzedać w tym roku na rynku brytyjskim 35 tys. egzemplarzy modelu Qashqai (w tym 8000 szt. wersji +2), co oznacza 40 % całkowitej sprzedaży marki na tamtejszym rynku. Według serwisu Headlineauto, dyrektor marketingu małego crossovera, Jean-Phillipe Roux, przewiduje, że Qashqai+2 zainteresuje właścicieli klasycznych SUV-ów i samochodów klasy średniej. Standardowy Qashqai prezentuje zaś jako samochód, który sprzedawany jest dzięki stylu, a nie swoim właściwościom. Wydłużona wersja zaoferuje dodatkowo miejsce dla dużej rodziny.
Dla modelu Qashqai+2 przewidziano dwa silniki benzynowe o pojemności 1,6 l (84 kW/114 KM) i 2,0 l (103 kW/140 KM) oraz dwa turbodiesle 1,5 l (78 kW/106 KM) i 2,0 l (110 kW/150 KM). Benzynowy silnik 1,6 połączono z 5-stopniową manualną skrzynią biegów, pozostałe silniki z 6-biegową. Opcjonalny napęd na wszystkie koła dostępny jest dla obu 2-litrowych silników, wersja 2,0 4x4 dostępna będzie również z przekładnią CVT, natomiast turbodiesel 2,0 4x4 z 6-biegowym automatem.