Na targach w amerykańskim Detroit japoński producent Nissan zaprezentuje nowość o nazwie Rogue (= włóczęga, łobuz, łotrzyk). Chodzi o kolejnego crossovera, który ma zainteresować młodszych klientów. Nissan starał się stworzyć samochód, który na pierwszy rzut oka będzie wyglądał agresywnie i sportowo. Rogue zbudowano na nowej platformie C (wspólna z modelami Sentra i Qashqai), która w dużej mierze wykorzystuje stal o dużej wytrzymałości. Dzięki temu osiągnięto niższą masę przy większej sztywności. Rozstaw osi samochodu wynosi 2,69 m, a długość 4,65 m. W porównaniu z konkurencją chodzi o jeden z najdłuższych samochodów. Tak więc kabina oferuje największą długość wewnętrzną w swojej klasie.
We wnętrzu Nissana Rogue skupiono się tak na sportowej stylistyce, jak na łatwości obsługi i komforcie. Młodzieńczy wygląd zapewniają np. pomarańczowe podświetlenie deski rozdzielczej czy srebrne elementy wykończenia. Na kierownicy pojawiło się zdalne sterowanie zestawem audio, zestawu hands-free z bluetooth i tempomatu. Dostępna będzie skórzana tapicerka z podgrzewanymi siedzeniami czy podgrzewane lusterka zewnętrzne. Fotel kierowcy można złożyć do pozycji poziomej. Pojemność przestrzeni bagażowej przekracza 500 litrów. Całe wnętrze jest bardzo praktyczne z dużą ilością schowków i uchwytów na kubki. Dno bagażnika, wykonane ze zmywalnego materiału, łatwo wymontować, co ułatwia przewożenie mokrych czy brudnych przedmiotów. W samochodzie można znaleźć całą masę „luksusowych” akcesoriów, takich jak elitarny zestaw audio Bose z siedmioma głośnikami i subwooferem, odtwarzający pliki mp3, lub zintegrowany system zdalnego otwierania garażu (HomeLink). W standardzie znajdziemy też liczne elementy bezpieczeństwa, jak dwupoziomowo aktywowane poduszki powietrzne, przednie i boczne airbagi oraz kurtyny z przodu i z tyłu.
Nissan Rouge oferowany będzie z jedynym silnikiem, którym jest jednostka benzynowa 2,5 l DOHC. Czterocylindrowy silnik oferuje 125 kW (170 KM) mocy i 237 Nm momentu obrotowego. Połączony będzie z automatyczną bezstopniową skrzynią Xtronic CVT. Rogue w standardzie oferuje niezależne zawieszenie wszystkich kół i napęd na przednią oś, za dopłatą dostępna jest wersja 4x4.
Nissan Rogue będzie oferowany w dwóch wersjach wyposażenia S i SL. Obie wersje posiadają system stabilizacji toru jazdy VDC, system przeciwpoślizgowy TCS i systemy ABS, EBD i BA, wspomagające układ hamulcowy. W wersji podstawowej auto otrzyma 16-calowe stalowe koła z oponami 215/70 R 16. Za dopłatą dostępne będą 17-calowe alufelgi z oponami w rozmiarze 225/60 R 17.
Sprzedaż Nissana Rogue wystartuje jesienią br., a ceny mają się rozpoczynać na poziomie 20 tys. dolarów.