Model Sentra w Europie zostałby zakwalifikowany do klasy kompaktowych sedanów, w USA jest to „mały samochód”. Małej Sentrze, która zadebiutowała w zeszłym roku, brakowały tradycyjne sportowe odmiany SE-R i SE-R Spec V. Szybkie wersje zaprezentowały się dopiero teraz podczas salonu samochodwego w Los Angeles.
Sportowy wygląd auto zawdzięcza zmodyfikowanym zderzakom, nowym listwom progowym, spojlerom, dużym kołom, obniżonemu prześwitowi i wzmocnionym hamulcom. Odpowiednim modyfikacjom poddano także wnętrze, które otrzymało aluminiowe pedały, sportowe fotele, skórzaną kierownicę i rękojeść dźwigni zmiany biegów.
Napęd obu wersji zapewnia 4-cylindrowy silnik 2,5 l. W „turystycznej” odmianie SE-R połączono go wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów CVT i oferuje 180 KM (132 kW). Sportowa wersja otrzymała nie tylko 6-biegową manualną skrzynię biegów, ale także o 22 KM (18 kW) wyższą moc (204 KM/150 kW). W obu wersjach czerwone pole obrotów, jak na auta sportowe, rozpoczyna się przy stosunkowo niskich obrotach (6800 obr./min). Moc przenoszona jest na przednią oś. Wszystkie koła otrzymały opony w rozmiarze 225/45 R 17, a... dla nas pozostał Qashqai.