Prototypy hybrydy i elektromobilu wykorzystują nowoczesne akumulatory litowo-jonowe opracowane wspólnie z firmą NEC. Ich kompaktowa konstrukcja z laminatów umożliwia zgromadzić dwa razy więcej energii niż w konwencjonalnych bateriach NiMH. Dodatkowo akumulatory litowe są bezpieczniejsze, bardziej niezawodne i tańsze.
W modelu z napędem elektrycznym tego typu baterie zamontowano w podłodze, tak więc nie ograniczają one miejsce pasażerom ani ich bagażom. Napęd zapewnia silnik elektryczny o mocy 80 kW, który napędza przednie koła. Wersja seryjna auta pojawi się w roku 2010 i otrzyma nadwozie i konstrukcję niezależną od obecnej produkcji firmy Nissan.
Hybrydowe Infiniti jest pierwszym tego typu pojazdem spółki z napędem na tylne koła. Nissan ma już jednak doświadczenia z tego typu napędem – na japońskim rynku od roku 1999 sprzedawany był model Tino Hybrid, natomiast w USA od roku 2006 oferowana jest Altima Hybrid z licencyjnym napędem hybrydowym.
Prototypowe Infiniti w całości przygotowała firma Nissan. Silnik elektryczny załączony jest równolegle, a z jednostką spalinową połączony jest poprzez dwa sprzęgła. W zależności od zmieniających się warunków jazdy zmienia się również załączenie silnika elektrycznego. Na biegu jałowym napędza silnik spalinowy, podczas przyśpieszania oferuje dodatkową moc, a w czasie płynnej jazdy doładowuje baterie i odzyskuje energię w czasie hamowania. Koncepcja równoległa nie wymaga obecności konwencjonalnego hydrodynamicznego przemiennika, dzięki czemu układ napędowy cechuje się lepszymi reakcjami.
Oprócz prac nad samochodami z napędem elektrycznym i hybrydowym Nissan skupia swoją uwagę na rozwoju bezstopniowych skrzyni biegów CVT, systemu zmiennych faz rozrządu i skoku zaworów oraz czystych silników wysokoprężnych i ogniw paliwowych. Wszystkie te kroki mają przynieść zasadnicze oszczędności w zużyciu paliwa.