Auto Świat Wiadomości Aktualności Nissan zaprezentował hybrydowe Infiniti, elektromobil i nowe ogniwa litowe

Nissan zaprezentował hybrydowe Infiniti, elektromobil i nowe ogniwa litowe

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Nissan zaprezentował prototyp samochodu z napędem elektrycznym i prototyp hybrydowego Infiniti G37. Według ambitnego planu Nissan GT 2012 produkcja seryjna elektromobilu powinna rozpocząć się w roku 2010, a do 2012 auto dostępne będzie na całym świecie.

Nissan zaprezentował hybrydowe Infiniti, elektromobil i nowe ogniwa litowe
Zobacz galerię (6)
Auto Świat
Nissan zaprezentował hybrydowe Infiniti, elektromobil i nowe ogniwa litowe

Prototypy hybrydy i elektromobilu wykorzystują nowoczesne akumulatory litowo-jonowe opracowane wspólnie z firmą NEC. Ich kompaktowa konstrukcja z laminatów umożliwia zgromadzić dwa razy więcej energii niż w konwencjonalnych bateriach NiMH. Dodatkowo akumulatory litowe są bezpieczniejsze, bardziej niezawodne i tańsze.

W modelu z napędem elektrycznym tego typu baterie zamontowano w podłodze, tak więc nie ograniczają one miejsce pasażerom ani ich bagażom. Napęd zapewnia silnik elektryczny o mocy 80 kW, który napędza przednie koła. Wersja seryjna auta pojawi się w roku 2010 i otrzyma nadwozie i konstrukcję niezależną od obecnej produkcji firmy Nissan.

Hybrydowe Infiniti jest pierwszym tego typu pojazdem spółki z napędem na tylne koła. Nissan ma już jednak doświadczenia z tego typu napędem – na japońskim rynku od roku 1999 sprzedawany był model Tino Hybrid, natomiast w USA od roku 2006 oferowana jest Altima Hybrid z licencyjnym napędem hybrydowym.

Prototypowe Infiniti w całości przygotowała firma Nissan. Silnik elektryczny załączony jest równolegle, a z jednostką spalinową połączony jest poprzez dwa sprzęgła. W zależności od zmieniających się warunków jazdy zmienia się również załączenie silnika elektrycznego. Na biegu jałowym napędza silnik spalinowy, podczas przyśpieszania oferuje dodatkową moc, a w czasie płynnej jazdy doładowuje baterie i odzyskuje energię w czasie hamowania. Koncepcja równoległa nie wymaga obecności konwencjonalnego hydrodynamicznego przemiennika, dzięki czemu układ napędowy cechuje się lepszymi reakcjami.

Oprócz prac nad samochodami z napędem elektrycznym i hybrydowym Nissan skupia swoją uwagę na rozwoju bezstopniowych skrzyni biegów CVT, systemu zmiennych faz rozrządu i skoku zaworów oraz czystych silników wysokoprężnych i ogniw paliwowych. Wszystkie te kroki mają przynieść zasadnicze oszczędności w zużyciu paliwa.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków