Acura, luksusowa marka Hondy, na rok modelowy 2007 wyraźnie zmodernizowała swoje sztandarowe SUV – model MDX. Zmianom poddano przede wszystkim technikę, polepszono też właściwości jezdne.
Podstawą modelu MDX 2007 jest zupełnie nowa jednostka napędowa 3,7 l VTEC V6, który oferuje 299 KM (220 kW) przy 6000 obr./min oraz 371 Nm przy 5000 obr./min. Dwukomorowy kolektor dolotowy pozwala na osiąganie mocy porównywalnej z silnikami 8-cylindrowymi, jednak zużycie paliwa lokuje MDX w czołówce klasy SUV. Niskie zużycie paliwa osiągnięto również dzięki zastosowaniu w konstrukcji sztywnej stali i lekkich elementów aluminiowych. Jednostkę napędową zblokowano z 5-stopniowym automatem z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów.
Acurę wyposażono także w napęd na wszystkie koła SH-AWD, znany z Hondy Legend. System aktywnie rozdziela odpowiednią ilość momentu obrotowego nie tylko między przednią i tylną oś, ale także między lewe i prawe tylne koła. Do tego Acura MDX oferuje ABS, EBD i asystenta hamowania. Celem było bardziej sportowe zachowanie Acury. Dlatego zwiększono rozstaw osi i zmieniono geometrię kół, optymalne nastawy zawieszenia testowano na torze Nordschleife w Norymbergii. Dzięki temu Acura może być wyposażona w pakiet sportowy, który obejmuje system aktywnych amortyzatorów.
Zmianom poddano także nadwozie. Samochód zachowuje podstawową sylwetkę, jednak jest teraz bardziej zainspirowany pozostałymi modelami Acury. Wyraźnie powiększono grill, samochód stoi na 18-calowych kołach ze stopów lekkich i jest dłuższy, szerszy i niższy od poprzednika.
Również wewnątrz auto ma bardziej sportowy charakter i jest bardziej zorientowane na kierowcę. A ponieważ chodzi o SUV nie mogło zabraknąć luksusowych elementów, jak skórzana tapicerka, trójstrefowa klimatyzacja z regulacją wilgotności powietrza i filtrem przeciwpyłowym, wyświetlacz centrum informacji z możliwością podłączenia telefonu przez Bluetooth czy system audio Acura Sound System o mocy 253 W. O bezpieczeństwo podróżnych, oprócz przednich i bocznych airbagów oraz kurtyn, dba system ACE, który podczas kolizji rozkłada energię tak, by jak najmniej naruszyć konstrukcję kabiny.
Acura MDX została opracowana w amerykańskim centrum rozwoju Hondy, a produkowana będzie w kanadyjskim Ontario.